Torsdag 28 maj!

Hejsan Bloggen!
I dag så har man varit i Mästerbo då. Det första man gjorde när man kom dit var att vara med när Ted, klasskamrat, skulle ställa på en container på lastbilen och tippa ur innehållet (läraren Leif var också med på ett hörn och förklarade lite).
Sedan så drog vi till Skanska (efter Rembo mellan Avesta-Hedemora), där såg vi på när en maskin "dunkade" på större stenar som de hade sprängt, till mindre stenar (så plockade vi på oss några fler hinkar med olika grussorter, som jag och Zöger gjorde i måndags).

Sedan drog vi tillbaka hem igen för lunch. Pannkakor :D

Under eftermiddagen så drog vi hem till läraren, som bor mellan Fagersta och Ludvika, vid den rätt stora sjön (kommer inte ihåg namnet på den just nu). Han själv hade beställt ett lass från Skanska där, som han ska använda när han ska bygga ut (så.. en bil och en lastbil med släp åkte vi i). Jag körde bilen hela tiden :D
(det är ju dubbelkommando på bilen också, för övningskörningens skull.. hehe.. Så jag och Sebbe hade lite roligt med det.. Jag styrde och gasade bara, så kopplade, bromsade och växlade han) xD

I morgon så blir det bara aulan, då vi ska få veta hur det kommer bli uppgjort på studentdagen.

Och på måndag är det bestämt nu.. Då ska vi få göra truckuppkörning och hjullastarprovet ^^. (sen är man klar i Mästerbo med allt) ^^,

Aja.. Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback