2, 3 maj!

Just ja.. Glömde helgens! ^^

Lördag 2 maj

Hejsan Bloggen!
Lördag it is.
Vaknade vid 10. Fast det blev ändå en rätt sen fredagseftermiddag. Somnade nog vid 2:00 eller något sådant.
Innan vi åkte till pappa, så drog vi till farmors syster och hämtade två lådor med blommor, som pappa inte fick med sig från Rutbo när de var inom Avesta. Så.. åkte dit och bar dem in i skuffen (fick precis plats på bredden). De var ju rätt tunga, så nog kände man av att man hade två tunga lådor bak :p

När vi väl kom till pappa så installerade vi oss in som vi brukar. Tar ur datorn ur väskan, kopplar in den, messar mamma att man är framme, hälsa på halvbror, prata lite med pappa... ja.. lite sådant.

Efter ungefär en halvtimme, så kom farmor, farfar och farbror Lars. Vi åt lite middag, efter det efterrätt. Sen så spelade vi lite kubb. Det gick inte så bra för mitt lag (jag, pappa och Ida). Men när farfar kom in i det andra laget, så vann vi xD. Sen så fikade vi lite. Vad jag vet så var det inget speciellt vi "firade". Men.. ja.. Pappa och hans sambo kanske bara passade på att bjuda till lite (farmor och farfar hade också med sig två blomlådor) :p.

Ja.. Sen på kvällen så satt väl jag, Ida och pappa vid teven. Vi kollade väl lite på teven nu och då (Babben c/o), men pratade för det mesta.. om lite allt möjligt. Det är kul att pappa också tycker att "Ballar av stål" är roligt.. hehe (han brukar väl annars tycka det är lite töntigt andra program, som "Så ska det låta" o.dyl).

Ha det gött!
//Jocke

Söndag 3 maj

Varning för långt inlägg!!

Hejsan Bloggen!
Dagarna går på som vanligt.
Läste ut "En komikers uppväxt" av Jonas Gardell i går (har ju två böcker av Gardell och så "Huckleberry Finn" också, till 1000 sidor på svenskan). En väldigt bra bok. Det är fortfarande lite oklart om han skriver om sina egna erfarenheter om barndomen (alltså om det är han som är huvudpersonen), eller om han kanske bara var med om sakerna.
Den handlar iaf om Juha och hans kompisar Jenny och Thomas :p. Juha försöker jämnt vara rolig (få uppmärksamhet), men lyckas inte alltid. Sen så är det ju några andra tjejer och killar i klassen som är "de coola", som mobbas och slåss. Jag själv känner igen mig en del i det som han har tagit upp. Bland annat det att Thomas gick mycket omkring ensam, och var lite mer annorlunda än de andra barnen.
Jag kan publicera recensionen som jag inom kort kommer skriva, om det finns något intresse av det ^^.

Har nyss tvättat bilen. Det behövdes nog. Har ju inte tvättat den sen i höstas typ.. och nu så har det ju varit en väldigt torr period, så nog var den lite dammig.. hehe..

Jag, pappa och syster har som vanligt spelat pingis. Det går upp och ner hela tiden. Ibland är man väldigt koncentrerad och får in slagen, ibland börjar man tänka på annat och bara "spelar" (det blir lätt så efter ett tag). Fast det är ju roligt med pingis ^^

Efter den här helgen så kommer jag bara vara hos pappa två helger till, sen drar ju jag till Norge den 13:e juni =). Och efter den här helgen så kommer jag dela ut reklam i "bara" 4 helger till ^^. Så.. det närmar sig med stormsteg, den hära studenten.
Har ännu inte riktigt bestämt vad jag ska ha på mig. Dels så vill jag bara skita i allt vad studentfirande är, men eftersom man har fått ett bidrag av farmor och farfar på 500 kr till att köpa kläder, så vill man ju inte svika dem :/.. Så.. ska kolla om jag kan få på mig kavajen från när jag slutade nian, vilket ju kan passa. Annat är det nog med kavajbyxorna och skjortan. Slipsen passar nog fortfarande :p (det som inte passar, blir det ju nytt av).

Det var väldigt synd att munk-jackan som jag beställde samtidigt som studentmössan inte passade (ÄVEN fast det var XL.. grr.. skitsmå i storlek!!). Men.. kanske kommer få på mig den sen någongång i livet ^^ (jag inbillar mig iaf att det kommer att bli lättare att gå ner i vikt sen när man har flyttat hemifrån, för då kan man styra ännu mer själv vad man stoppar i sig.. eller det kanske bara blir värre?! Vad vet jag) :p

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback