19, 20 maj!

Tisdag 19 maj!

Hejsan Bloggen!
Ja.. Då var det tisdag då.
Innan jag drog till skolan så kollade jag olja (och de andra vätskorna samtidigt då) samt så bytte jag torkarblad, som jag hade köpt i helgen på Biltema (köpte också olja och spolarvätska, så man har det uppfyllt och klart sen när man far iväg).

Under religionen sen (vi har ju haft dubbel-svenska nu i två veckor tror jag, så denna vecka ska vi ha dubbel-religion). Vi tittade iaf på film. "Sju år i Tibet". Brad Pitt är en av huvudrollerna (hehe.. Sa till de som satt bredvid mig: - :O Fröken sa Pitt!!! xD

När jag om hem så satt mamma och hennes arbetskompis i vardagsrummet. Vi snackade lite om allt möjligt. Hennes kompis, Lotta, hade startat min dator (som stod på vardagsrumsbordet) och börjat defragga den. Men sen efter ett tag när vi skulle kolla om det var klart, så kom vi ju båda på att det gör den ju automatiskt en gång i veckan eller hur ofta det är (har ju Vista ju). Så.. det var bara att avbryta.
Sedan så installerade vi nya Internet Explorer 8. Det var egentligen nå jättestora skillnader (lite annorlunda uppe vid flikarna, if you know what I mean). Det var då iaf tur att alla mina "Favorites" blev kvar :P. Fast iofs så är det ju skönt att börja om på nytt också.

Just ja.. Pratade efter lektionen med svensk och religionsläraren om det här med 1000 sidor. Jag sa att jag hade läst Jonas Gardells två böcker, så frågade hon vad jag tyckte om dem. Jag sa väl att det var ju bra böcker, och så berättade jag (frivilligt alltså.. hehe.. nämen bara för att visa att jag hade läst) lite om innehålet, och att man själv började tänka på sin skolgång, när man läser om huvudkaraktären Juhas skoltid.
Jag ska iaf skriva en analys på de böckerna, sedan så kunde jag läsa Huckleberry Finn så långt jag hinner tills nästa vecka på tisdag (hon tyckte iaf att det var viktigare att göra analysen på Gardellböckerna bättre, än att stressa sig igenom Huckleberry Finn-boken och skynda ihop 3 analyser, och det håller ju jag med om. Jag sa ju också att jag ville läsa Huckleberry Finn, oavsett liksom.

Nä, nu ska jag leta efter hemläxan som vi fick på Projekt och företagande förra veckan. Det blir inge P&F i morgon. Läraren, Viktoria, skulle på nåt möte eller vad det var då, så.. man har ju en hel vecka till på sig ^^.
Sen kommer ju två välbehövliga lediga dagar (torsdag och fredag) =)

//Jocke

Onsdag 20 maj!

Hejsan Bloggen!
Det var rätt skönt måste jag säga över att få sovmorgon till 11:55. Men det var ändå på håret att man skulle komma försent, för kom precis in till skolan då :P.
Under lektionerna vi hade så såg vi klart på filmen "Sju år i Tibet" eller vad den hette (med Brad Pitt). Var väl en rätt okej film ändå.

En liten rolig sak var att Dalai Lama, när han var ung, så ville han att den personen som Pitt spelade skulle bygga upp en biograf (detta utspelade sig mellan åren 1939-1945), men alla maskar skulle räddas som de kom åt :P

Efter lektionerna så drog jag och Zöger till Bilia (Volvo här i Avesta). Han skulle provköra en bil (Renault Megane kombi.. nya..). Han hade inte tänkt köpa nu, men som om nåt år kanske.. när den är begagnad xD. Åkte väl med, och fick köra lite jag med. Helt okej bil faktiskt. Imponerande svängningsradie (man behövde knappt nångång svänga ratten mer än ett halvt varv). Och man startade den inte med en vanlig nyckel, utan med ett slags kort och sedan håller man in en knappen "START/STOP", så startar den).

När man väl var inne där i bilaffären, så kunde man ju inte låta bli att prova några bilar ^^. (alltså bara sitta i) Provade bland andra nyaste Renault Clio. Riktigt härlig kändes den. Skulle faktiskt kunna tänka mig en sådan sen.. Ja.. Kanske inte en helt ny (de är ju inte så dyra nya heller.. typ 140.000 kr.. men.. ja.. ändå.. det kostar ju mycket mer att köpa en bil helt ny).. så.. det visar sig.

Har ju under de senaste veckorna kollat in lite lägenheter till uthyres på bland andra hybel.no. Har varit helt insnöad på att hyra en lägenhet sen efter sommarjobbet på Posten i Oslo. Jag tror faktiskt starkt på att jag kommer att trivas. Men jag har faktiskt helt glömt bort att man ju faktiskt kan bo näara gränsen (typ Charlottenberg) och pendla till jobbet. Det är bara ca 1½ timme en väg (det jämnas ju ändå ut, både valutaskillnad och billigare att bo i Sverige.. ja.. och att äga en svensk bil.. men.. kanske lite drygt att pendeltiden blir 15 timmar i veckan om man ska pendla 5 dagar/v.. Men kan mycket tänka mig göra det 4 ggr).

Men.. ja.. Det visar sig. Det finns ju inte bara jobb i Oslo heller, utan finns nog säkert i Kongsvinger, Halden, Moss etc (är faktiskt bara runt 20 min från Strömstad till Halden.. knappt det.. ^^,

Aja.. Ha det gött!
//Jocke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback