16, 17, 18 maj!

Lördag 16 maj!

Hejsan Bloggen!
Ja, denna dag bar det iväg till Ornäs som vanligt.
Direkt när vi kom dit så fick vi hjälpa till med lite saker inför fikat. Jag fick bland annat blåsa och knyta fast ballonger, som sen hängdes ute. Sen så hjälpte jag pappa att tejpa fast plastdukarna över de två borden som vi sedan åt utav.
Vi blev några stycken: Holger då (som vi firade.. han blev ju 1 år den 13:e), pappa, pappas sambo, farmor, farfar, farbror med fru, Knut (Holgers morfar), Olga (Holgers mormor) och så Ida då.
Vi hade det så trevligt så. Först så åt vi smörgåstårta.. ja.. sen kom den riktiga tårtan med fika till.. hehe..

Ha det gött!
//Jocke

Søndag 17 mai!

Heisan Bloggen!
Siden det er 17. mai, som jo er Norges nasjonaldag og at Norge faktisk vant MGP, så hade jeg tenkt å skrive dagens inlegg på norsk.
Man er selvfølgelig stolt til å være norsk i disse dager. Det er egentlig helt utrolig at Norge vant hele driten. Man hade vel det på kjenn, att Alexander Rybak skulle komme på en veldig bra plassering, men ikke førsteplass.
Min pappa, som egentlig ikke er så særlig for schlager, og ikke heller dagens pop-musikk, syntes faktisk at låten var bra og at den skulle komme på topp
(Norge har i hvert fall råd til å arrangere et MGP) :P

Det føles ekstra herlig nå til å fare til Norge i sommer. Og vinnersangen.. ja den kommer man til å synge på ganske mye.. hehe

//Jokke *HEIA NORGE!*

Måndag 18 maj!

Hejsan Bloggen!
Ja, man blev hemma i dag. Försökte faktiskt ringa till chaufför-Pelle mitt på dagen i går, men som vanligt så var det ingen som svarade -.-. Då orkade jag faktiskt inte ringa nå mer, utan tänkte i stället att man har ju då lätt redan fått praktiktimmarna, och det skulle vara behövligt att vara ledig en hel dag och läsa lite av de 1000 sidorna som vi ju har på svenskan.
Kan ju säga som så att det inte har blivit så pass mycket läsning, men.. Jag har faktiskt läst en hel del i helgen, och har inte så mycket kvar av den andra boken av Jonas Gardell som jag håller på med. Sen har man Huckleberry Finn också.
Läraren har ju sagt senast på onsdag, men också att absolut senast på fredag (även fast det är röd dag). Hade iaf tänkt att maila in, så får väl göra det.

Men.. Dagen har väl ändå egentligen inte blivit bortkastat. Har ju samlat krafter vid datorn.. hehe

Nej, nu ska jag ta och gå in på mitt rum och se på de två sista avsnitten av Mythbusters som jag har kvar att se på. Sen har man sett alla avsnitt av den också ^^.
Nästa projekt får bli Scrubs.. hehe (blir nog att ladda hem och se i Norge, när man kommer få tid).

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback