Torsdag 26 mars!

Hejsan Bloggen!
Ja, då har man praktiserat i dag då.
Vaknade 4:35 i morse. Kledde på mig kläder (duschade gjorde jag i går kväll innan jag lade mig, skönt att slippa det före 5 på morgonen). Drog sedan iväg till bilen, och så iväg till Ernst (tur att man har sluppit skrapa denna vecka, även fast det varit minusgrader).

Ja, så satte man sig inne där på kontoret, tog en kopp kaffe, lyssnade på vad de andra chaufförerna hade att säga varandra, och väntade på Pelle.
Så drog vi sen iväg till Eskilstuna med bredplåt. Efter vi hade fått det lossat, så for vi till Västerås och fick på några fat med nånting :P.. Det skulle till Avesta.
Väl i Avesta, efter att vi hade fått faten lossade, så tog vi lunch vid Preem (jag hade faktiskt matdosa med mig i dag).
Sedan så bytte vi "pilot", vilket vill säga att jag fick köra =)
Körde tom till Gävle, där vi gick nickelgranuler (vettefan vad det är eller används till) :P. Vi fick iaf det lastat med hjullastare i Gävle, så körde jag sen hem igen.

Det gick faktiskt väldigt bra :). Jaja, var väl upp litegrann på nån trottoar två gånger, men det får man fan räkna med när det byggs så små rondeller :@ :P.
Så.. Sen när vi kom tillbaka till Avesta igen, så tippade jag släp och bil, sedan körde iväg till Volvo för kupéfläkten var trasig (kom ingen kall luft). Ja.. så var dagen slut och 11 timmar hade gått ^^
I morgon så ska jag vara med och köra slagg. Antagligen från Avesta-Norberg. Blir nog bra det med.

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback