Torsdag 12 mars!

Hejsan Bloggen!
Ja, då har man praktiserat i dag då.
Vaknade klockan 04:40. Vaknade med ett ryck, så man inte skulle få tanken att "sova lite till". Gjorde det sist jag skulle ut på praktik, och då försov man :(.. Inge roligt att ringa chauffören och säga det.

Åkte hemifrån runt klockan 04:55. Kom till åkeriet ganska prick 05:00 (tur man slapp skrapa bilen, även fast det var -4 grader i morse. Tydligen så hade det varit -14 grader uppe vid Borlänge).
Sen så kom chauffören då, som jag brukar åka med mest (Pelle). Så drog vi iväg.
Bilen var redan lastad, så vi åkte direkt till Långshyttan med band. Sedan drog vi till Gävle och lastade kisel till Smedjebacken. Sen iväg till Borlänge och på med 19 st småband (skrot) som ska till Västerås. Vi tog kväller då i Avesta på vägen.

Får se hur man ska göra i morgon. Pelle är ledig i morgon nämligen. Men jag har ju dock varit borta en del från praktiken :/. Så.. antagligen så lär jag väl få åka med någon annan, så jag inte blir borta för mycket.
Men ändå.. om man tänker att jag har praktiserat 11 timmar i dag. Det blir ju 3 timmar mer än en "normal" arbetsdag, vilket det blir 3 timmar efter varje praktikdag (så brukar jag tänka när jag tar mig ledigt.. hehe). Det är ju omöjligt att få dagen kortare, i och med att vi aldrig passerade Avesta något. Så.. i stället så tar man sig ledigt nån gång i bland. Man brukar passa in det när Pelle är ledig, då brukar det stämma rätt bra. Men nu när jag har varit till bulkföretaget, och även varit sjuk några dagar, så har ju det blivit lite extra.
Men känner mig ändå rätt slut nu. Känner också att man knappt hinner göra någonting hemma, innan man ska gå och lägga sig och sen upp 4:40 nästkommande dag också :/. Så.. ja.. som sagt.. får se hur jag kommer göra.
Mamma är ledig i morgon så.. (när man vill vara hemma så vill man ju helst vara ensam = lugnt och stilla). Äsch, vi får se hur jag gör ^^

//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback