Tisdag 31 mars!

Hejsan Bloggen!
Jaha.. Sista dagen i mars då då.

I dag så hade jag min muntliga redovisning i svenska. Jag redovisade ju då om "Klimathotet, är det verkligen en obekväm sanning?". Att jag inte tror på det som Al Gore sade i dokumentärfilmen "En obekväm sanning".

Det var bara jag och Zöger som redovisade. De andra hade antingen inte alls skrivit någon PM (som man skulle lämna in innan) eller inte riktigt hade gjort klart. Så.. jag och Zöger fick extra + i kanten att vi gjorde i dag (som vi sa förra veckan att vi skulle göra).

Sedan vid 12.40 så var jag till studiero tillsammans med klassen för att höra hur det kommer att bli med matten. Läraren som vi mötte upp med sa att det ju blir lite jäktigt att försöka hinna klart halva matte B på bara två månader, så ska eventuellt göra något prov på hela kursen istället (att jag hinner på en del tid att läsa på innan, sen se vad man kan och eventuellt klara kursen på så vis om man klarar provet). Det tycker iaf jag låter bra. Det vore ju bra om man fick matte B som kurs (nog för att jag inte tror att jag kommer att studera senare. Det vore väl i sådanfall utbildningen till lokförare, men där tror jag inte att matte B är nödvändigt.. menmen.. är väl ändå bra att bli klar med den kursen i och med att jag redan har börjat läsa den).

I morgon så blir det skriftliga i nationella.. hela dagen. Från 8.40-14.30, med lunch från 11.15-12.00. Man får en 8-9 olika alternativ med ämnen att skriva om (ämnen som är med i ett texthäfte vi fått för några veckor sedan för att läsa igenom). Sedan så står det utförligt hur man ska skriva om det ämnet. Om man ska skriva en krönika om det och det eller ett brev osv (om det är begränsat antal ord mm). Det kommer nog gå bra. Jag var mest "nervös" över det muntliga, och det gick faktiskt bra tycker jag.
Läraren sade efteråt att hon tyckte det var väldigt proffsigt av mig att bara koncentrera på min redovisningen och fortsätta, även fast det knallade in klasskamrater som fick sena ankomster =). Så.. egentligen var det ju bara bra att de kom sent.. hehe

Nej.. Nu ska jag ringa Skatteetaten (norska skatteverket) och höra om skattekortet; hur jag ska göra med det osv. För.. jag fick ju ett papper av Studentconsulting; en ansökan om skattekort "for utenlandske borgere". Jag är ju egentligen inte utlänning i Norge, i och med att jag ÄR norsk medborgare och redan HAR norskt personnummer. Så.. jag ska höra lite hur jag ska göra.

Aja.. Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback