Stockholmsresan!

Hejsan Bloggen!

I dag så har man varit till Stockholm då. På jobbintervju. Så här gick det till:

Vaknade vid 7:00. Åt frukost och såg på teve. Tog sen en dusch. Började packa i ryggsäcken. Slappa lite till vid teven. Gick sen iväg till stationen. Klev på tåget. Åt skink- och ostbaguetten. Drack cola. Läste tåg-tidningen (speciellt spalten om där lokföraren svarar på frågor, den är väldigt intressant) :D. Blundade väl till lite, stirra ut... ja.. det man brukar göra när man åker tåg.

Kom sen in till Stockholm. Vad ska man göra i 3 timmar?
Jag gick ut på Vasagatan, för att kolla in vart Max låg utifall jag skulle behöva gå dit sen. Sedan gick jag lite runt vid Sergels torg å det.
Sen så åkte jag ner till tunnelbanan (köpte ett 24-timmarskort. Åka hur många gånger som helst under den tiden.. vilket var värt tycker jag. Hålla på att fjanta med kontanter varje gång.. näää). Drog då mot Hjulsta och Tensta.. hehe.. Klev av i Tensta, för att gå in på shoppingcentret där (visste inte ens att det fanns) :P. Så.. gick in på Lidl där och handlade nåt att dricka samt en liten chokladbit.

Åkte sen mot Solna. Hade tagit reda på att det fanns Max där med. I och med att det låg rätt nära Tensta, så drog jag dit för att kolla vart det låg nånstans. Hittade på det rätt snabbt. Gick dit och åt. Tog en maxmål.
Satt väl där och chilla en stund. Sedan så fick jag leta ett liten stund efter tunnelbanan :P. Virra runt i Solna shoppingcenter ett tag. Men.. hitta iaf på till slut.
Fick då nog av förorten, så åkte in mot city.

Klev av på Östermalmstorg, för att byta tåg mot Alby. Tog det bara för slösa lite mer tid. Hade ju heller aldrig åkt den blåa linjen så... Gick av i Alby och klev direkt på tåget tillbaka. Klev av i T-centralen, för byte mot den röda linjen mot Mörby centrum. Gick av vid Tekniska högskolan och gick mot Studentconsulting, där jag skulle ha intervjun.
Hade en väldigt tur som valde rätt rikning direkt. Man blev lite förvirrad när man kom upp mitt i Valhallavägen :P

Gick då in på Studentconsulting. Sa till henne i receptionen att jag skulle ha en intervju med ***. Vänta nån minut. Medan jag väntade så stirrade jag på en vattenmaskin (ni vet en sån med en kran på och en dunk som står upp och ner på) haha..

Vi gick in i ett litet rum med två stolar och började prata lite. Hon började först berätta lite om Studentconsulting (vilket jag fyllde i lite då och då det jag visste). Sen så började hon berätta om själva jobbet.. Sedan lite frågor om mig, min utbildning och varför jag vill jobba i Norge etc.
Hon fick körkort, yrkesbevis, förarkort, betyg och referenser för att gå och kopiera. Fick medan skriva på en lapp i lugn och ro om att jag inte är med i brottsregistret xD, vilket jag ju såklart inte är.. haha..
Ja.. sen var typ intervjun slut.
Kände mig knappt nå nervös alls. Kände väl lite när man väl kom in i det lilla rummet och satte sig, men efter det så flöt allt på lugnt och fint.

Efter intervjun så åkte jag in till T-Centralen, och sen mot Karlaplan. Hade kollat upp innan att Karlaplan är den närmaste tunnelbanestationen till där 1000apor har sitt kontor, som jag ville besöka =). Men.. ja.. gick ju såklart fel. Gick en bra stund i Östermalm. Sedan började jag se Sveriges television. På väg mot SVT så såg jag en som jag hade sett läsa nyheterna på rapport. En rödhårig. Kan tyvärr inte komma på vad hon heter :/.. Ska meddela det så fort jag får reda på det.
Sen så valde jag bara vänster och gick ditåt :P. Började se lite båtar och så vid Värtahamnen, vilket jag antog att 1000apors kontor låg också (ungefär). Men antagligen så gick jag åt fel håll, för helt plötsligt så började jag se skyltar mot vänster. Efter en bra bit så såg jag en skylt mot Stadion.
Kände en stor lättnad när jag såg en T-skylt långt borti. Hade då gått en bra jäkla bit. Ont i fötterna hade jag också.
Åkte in till T-centralen. Men givetvis så kom jag i fel ände, så virrade runt en liten stund innan jag fann på Centralstationen.

Väl inne på stationen så hittade jag ju, och klev på tåget som redan stod inne. Kom väl en 15-20 minuter innan tåget gick, så.. var väl i rätt god tid ändå. Det var då de som kom 3 minuter innan också ^^

Hemresan gick fint. Hade iaf tur som har sluppit att byta plats, för på tågbiljetterna så stod det inga platsnr.

Ser hela dagen som väldigt lyckad faktiskt. Även fast jag inte hittade 1000apor, så är jag väldigt nöjd ändå. Om jag hade hittat de, och även träffat på och kanske pratat lite med Alex och Calle Schulman, så hade ju dagen verkligen blivit perfekt :D. Men.. äh.. det får bli en annan gång. Jag funderar lite på att dra ner till Stockholm igen runt påsken. Liksom bara för att träffa Praktikant-Amanda.. och ja.. mer än gärna resten av gänget också :D. Man kan ju kanske få tag i en väldigt billig biljett på Tradera då ;)

I morgon så har jag tagit ledigt. Känner då inte någon speciell lust att vakna 4 och köra till Hedemora. Inte heller 5 och köra till Ernst. Behöver nog vila i morgon.

I helgen blir det pappa. Vi ska börja åka till honom på lördagarna nu. Det känns bäst så. Jag kan ta det lugnt med reklamen och syster tycker det känns bättre också. Framförallt så får ju jag köra när det är ljust också.. så.. det blir nog det framöver..

Aja.. Ha det gött!
Sorry om inlägget blev lite långt! *hihi*

//Jocke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback