Måndag 16 mars!

Hejsan Bloggen!
Måndag igen då. Veckorna knallar på.
I dag så hade vi ADR-teori igen. Gjorde lite övningsuppgifter, kollade på bilder och läraren förklarade en massa.
Vi ska ju ha en kurs som är med kranhantering. Vi ska då åka ner till Eskilstuna en heldag, och testa på lite (så får de låna våran lastbil medans).

Ja.. Vad var det mer.. Jo.. Läraren nämnde att vi skulle ha haft en kurs i tvåan som heter Projekt och företagande, som vi inte har haft. Det skulle han ta upp med skolan, att vi ska ha det så fort som möjligt.

Det börjar ju närma sig allting nu. Det är inte bara att slappa. Den 24 mars ska jag ha en muntlig redovisning på 5 minuter för klassen om det ämne som är i år för nationella prov för svenska B (påverkan.. nånting). Så ska man välja en infallsvinkel. Jag tror att jag ska välja "Yrken som vi inte kan klara oss utan". Det kan man väl slänga ihop nåt om (så ska man ju vara förberedd också).
Sen den 1 april så ska vi ha den skriftliga delen av nationella i Svenska B. Vi får sitta från 8:40-14:00, med lunch i mitten, och skriva om nåt ämne av flera som man kommer välja mellan.
Så sa läraren att vi ska göra klart hjullastare (lite på gaffelhantering kvar), sedan uppkörning för truck (så fort snön har försvunnit. Även till Eskilstuna ska vi dra till när det är lite behagligare ute).

Så.. Sen blir det ju uppkörning för släp. Får bara hoppas man klarar allt. Men det är ju som jag försöker tänka, och en som jag vet läser den här bloggen har sagt också, att man ska koncentrera sig på en sak i taget och klara det (inte vara orolig över att det är så mycket som ska klaras).

Nej.. Nu ska jag göra lite annat.

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback