Lördag 21 mars & Söndag 22 mars

Hejsan Bloggen!
Hände väl inte så mycket i dag egentligen.
Åkte till pappa vid 12-tiden. Det är skönt att vägarna är torra och fina nu =). Skönt att det är på väg mot vår och sommar igen. Vintern kan vara bra trökig ibland :/
Denna helgen så får jag ta och jobba en del med muntliga till nationella i svenska. Ska ju ha redovisningen på 5 min till halva klassen på tisdag. Har väl i nuläget knappt förberett mig någonting (har bara tänkt ut litegrann vilka yrken jag ska ta med). Har ju valt "Yrken som vi inte kan klara oss utan".

Såg en hel del avsnitt på datorn under denna dagen. Såg 11 st "Two and a half men" och 2 st "Mythbusters"-avsnitt :P (utspritt på hela dagen då).

Mot kvällen så såg vi på tv också. "Babben c/o", roligt att det har börjat igen. Fast komikerna var lite lama. Fnissa knappt åt skämten som de kom med till gästerna. Okej, ena komikerns härmning av Sverker är väl alltid lite roligt då.. :P.. Men det var det enda typ.

Aja.. Ha det gött!
//Jocke


Söndag 22 mars

Hejsan Bloggen!

Somnade ganska tidigt ändå i natt. Vid 00:15 gick jag och lade mig. Kände mig så väldigt trött. Konsekvensen av det var ju att jag vaknade runt 8:30. Efter det gick det inte att sova så mycket mer, utan halvsov vissa perioder. Annars så låg man och tänkte. Man orkade inte stå upp :P. Men det blir ju lite fucked up sådär när man har vaknat kl 4:30 två dagar tidigare.

Gick upp till slut vid en kl 10:00. Åt frukost (müsli m mjölk och banan.. sedan kaffe på det).
Så såg man på lite när Holger åt. Man märker att han börjar på att hänga med mer och mer. Nästan så att man tror att det ska komma fram ett klart och tydligt ord nångång, men enda än så länge man har hört är "mamamama" och "papapapapa". Han skrattar mycket mer nu än för bara några veckor sedan. Det är kul när man ser utvecklingen. Tänk förra året i maj då jag och syster var med pappa till sjukhuset, då Holger bara var 1,5 dagar. Då var han inte stor inte.

Efter frukosten så åkte vi in till pappas jobb och spelade pingis i strax över en timme. Jag har av någon anledning tappat lusten väldigt mycket över att spela bowling. Kan vara att det gick så grymt dåligt förra gången :P

Snart blir det att äta kassler. Eller om det var skinka? :P

Får hoppas det inte kommer så jättemycket mer snö. Det har nämligen snöat lite nu på förmiddagen. Fast bara precis så det blir ett litet lager på bilarna.

Nej, ni får ha det så gött!

Ha det gött!
//Jocke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback