Fredag 27 februari!

Hejsan Bloggen!
Jaha. Då var det fredag i dag då.
Jag kan tyvärr inte njuta av att det är fredagar. Fredagar för mig betyder reklamsortering i minst en timme under eftermiddagen.
Och under mammas helger så betyder lördagar både tidningsförsäljning och reklamutdelning (söndagar bara tidning).

Men.. ja.. Jag har ju såklart valt detta helt själv, och kan klara mig utan, men det är ändå värt att tänka på om man ska göra en utvärdering över om man ska fortsätta eller inte. Jag njuter nog faktiskt i nuläget mer i veckorna än under helgerna, för i veckorna så känner mig konstigt nog "mer ledig".
Well well.. Det dröjer då inte allt för många månder tills man skaffar sig ett heltidsjobb och kan sluta med reklamen och tidningarna. Då vill man bara ha heltidsjobbet att arbeta med. Man vill ju då vara ledig när man är ledig. Sen så kan man ju få jobba helger ibland med heltidsjobbet (mycket lastbilskörningar är ju på skift).

Idag så händer det nog inte mycket. Ska försöka ta hand om lite disk så mamma blir glad. Hon har gnällt en del på mig och syrran att vi inte har gjort någonting när vi varit hemma nu under hela lovet.

Sen i eftermiddag/kväll så ska vi äta på restaurangen på andra sidan Krylbo (efter reklamsorteringen antagligen). Det ska bli kul. Inte så ofta man äter på restaurang. Vi tänkte först åka till Borlänge och äta på Max (och då passa på att gå lite i Kupolen), men.. det får nog bli nån annan gång. Jag har iaf bestämt mig att äta på McDonalds nån praktikdag nästa vecka. Fick ju rabatt-kort av pappa när jag och syster var där sist. Typ en är att om man beställer en Big Mac-meny så får man en Big Mac-burgare på köpet ^^.

Aja.. Ni får ha det så gött!

//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback