Sön 19 - Ons 22 april

Söndag 19 april

Hejsan Bloggen!
Söndag var det ja.
Vaknade upp hos pappa på morgonen (är väl ganska självklart, om man inte har en helt fuckad dygnsrytm) :P.
Vaknade upp då och åt frukost. Pappa och hans sambo hade ju som vanligt redan ätit (de brukar numera äta rätt tidigt pga min halvbror då.. han fyller 1 år den 13 maj förresten.. tänk så fort det har gått).
Jag tror jag åt müsli indränkt i mjölk. Brukar ha rätt mycket müsli i jämförelse med mjölk. Min syster är tvärtom. Hon har mest mjölk nästan än müsli :p

Senare på eftermiddagen så åkte jag, pappa och syster och spelade pingis. Vi fick åka i två bilar, då pappas sambo och halvbrodern skulle till någon blomaffär, så pappa skjutsade henne dit först, så spelade vi pingis och så hämtade henne där.
Direkt efter det så for vi till Torsång på caféet där och åt glass.
Ja.. så åkte jag och syster hem direkt sen. Till den efterlängtade reklamen -.-
Men.. det går rätt fort. Speciellt när man har mycket att tänka på :p

Ha det gött!
//Jocke

Måndag 20 april!

Hejsan Bloggen!
Skulle egentligen haft praktik i dag, men hade fattat det fel och åkte till Mästerbo i stället. Det visade sig ju i och för sig bara vara positivt, för.. praktik.. vem vill stiga upp 4:30 på en måndag morgon direkt efter lovet? :S

På förmiddagen ute där så satt jag vid datorn och tränade lite på repetitionsfrågor på lastbil med släp. Efter det så gjorde jag sluttestet. Gissa om jag klara? =) Yeeyy.. Hade 52 av 60 rätt tror jag ^^, Så.. nu är det bara uppkörning och backövning, så har jag BE CE =D (ja.. har ju uppkörning för truck och ett hjullastarprov också kvar där borta i Mästerbo).

Sen under eftermiddagen så tränade jag och Zöger på att backa med släp.
Vi ställde oss först i en ficka så långt fram som möjligt (om man föreställer sig en kvadrat), så backar man från den fållan, svänger höger direkt och åker mot högra sidan av kvadraten. Sedan låter fållan som man ska backa in i gå förbi ungerfär halva lastbilen, så svänger man direkt höger, sen vänster.. ja.. så ska man vänsterbacka in i den fållan :/ :S.. Det är då inte det enklaste kan jag säga. Jag kom alltid lite vid sidan om konerna som man ska backa mellan. Så ska man stå rakt i den där fickan (fast det är ju bara att köra fram en liten bit och backa rakt bak.. just det är inte svårt). Men under övningen så har man bara 10 minuter på sig (man får ju såklart trixa och svänga så mycket som man vill).
Så.. ja.. Just den övningen är jag lite orolig över om jag överhuvudtaget kommer att klara :/
Annars så tycker jag det är "piece of shit" att köra med släp. Backa rakt bakåt är inga problem, eller lite åt sidan och sådär.. framförallt inte på väg.. det är ju bara att ta ut svängarna lite mer. Det som är lite drygt är ju att när man har fullt lass, så tar det en helvetes jäkla lång tid att acca upp :P

Ha det gött!
//Jocke

Tisdag 21 april!

Hejsan Bloggen!
Får nästan tänka lite efter nu vad jag gjorde under denna dag :P
Under svenskan så tjatade läraren lite om 1000 sidor, att det måste vara klart till den 20 maj. Jag tror typ ingen i klassen har börjat på det :P
Jag hade iaf tänkt att börja på fredag, eller så fort som möjligt, men på fredag har jag satt en gräns att då MÅSTE jag börja, för annars så blir det ju för många sidor att läsa på för kort tid. Eller ja.. det GÅR ju att läsa, men det blir ju lite mycket press.

Sen under religionen så läste vi på lite om islam, för skulle ha prov på det dagen efter. Det kändes som att man var rätt säker på det då iaf. Man läste lite texter i boken som man tidigare hade missat osv.

Ha det gött!
//Jocke

Onsdag 22 april!

Hejsan Bloggen!
I natt så drömde jag väldigt djupt. När jag vaknade så hade jag såndär nattsudd i ögonen, vilket ju måste vara tecken på väldigt djup sömn :p
Det var verkligen som om drömmen var verklighet. Och kommer fortfarande ihåg drömmen (kan ju lite bero på att jag har berättat den för en kompis tidigare i dag). Den handlade om att det var en person som ville känna på hur det kändes att sitta i en bil, som någon annan körde på jättefort. Ja.. det var helt sjukt egentligen. Så stod en del folk runtom och kollade på när det var en som körde in i en bil som ändå skulle skrotas. Alla hade hörselkåpor, för vi visste ju om att det skulle låta högt :S. När det väl smällde till, så lät det så jäkla högt, så jag tror jag grimatiserade i sömnen :P Helvete vad högt det lät. Det konstiga är ju att jag hörde ju ljudet och allt i drömmen :S :O

Ja.. Kära barn, som tant Agda skulle sagt.
I dag så hade man projekt och företagande först på morgonen. Vi var in på allabolag.se, där man kan kolla in hur det går för företag (hur många anställda, omsättning osv), och redovisade de tre. Sedan så valde vi ett företag (ett företag i varsin grupp då), som vi tog reda på vad de hade för affärsidén, målet med den och så om man tyckte att det företagets affärsidé stämmer överens med verkligheten.

Sedan på religionen, så läste man på till islam-provet. De som ville göra provet gjorde det. Så gjorde man provet sen under svenskan. Gick väl rätt okej. Får ju godkänt iaf. Det kan finnas möjlighet till VG ^^.
Man skulle ju skriva de fem pelarna och vad som innebar med dem. Jag kom inte riktigt ihåg vad en av pelarna hette, men kom iaf ihåg innebörden av den pelaren :P

I morgon så blir det Mästerbo, och på fredag Eskilstuna. Vi ska vara där hela dagen och träna på lastbilsmonterad kran (en sån kran man styr med en liten dosa, man står på backen alltså). Det ska bli rätt kul.

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback