11, 12 och 13 april!

Lördag 11 april

Hejsan Bloggen!
Delade ut reklam och sålde tidningar som vanligt denna dag.
Mammas kompis Mikko, kom också förbi för att sova över till söndag.
Det är bara roligt när han är här. Vi har det så roligt så ^^.

Känns skönt att det är påsklov. Det är ju mitt allra sista lov (jag kommer ju inte direkt få så mycket sommarlov kan man ju säga). Så.. det är bäst att njuta. Men.. det är ju inte riktigt det jag kan. I torsdags och fredags så kände det ju inte direkt som att man skulle vara ledig över en hel vecka. Det beror nog en del på att jag ju faktiskt jobba med reklam och tidningar under helgen.

Aja.. Det kom iaf välbehövligt detta lov!

Ha det gött!
//Jocke





Söndag 12 april

Hejsan Bloggen!
Insåg denna helg att jag faktiskt har sålt Aftonbladet i snart 3½ år. Jag började ju den 19 november 2005.. hehe.. Kommer så väl ihåg de första gångerna. Hur kallt det var. När man stod och väntade på att folk skulle öppna. När man väntade på det, så stod man och "lekte" med utandningen (ja.. alltså.. det var ju så pass kallt så det kom ånga ur munnen).. hehe.. Och så alla dessa gamlingar, som surt sa "Neeeh!" och stängde igen dörren :P. En sa bara "Usch" och stängde igen :P. Fast har ännu inte blivit utsatt för något (typ påhopp och så).
Berättade för de flesta kunderna denna helg att jag kommer sluta efter maj, på grund av att jag ju kommer att flytta efter studenten ^^.
De var ju såklart glada för min skull; att det var bra att jag har fått jobb i dessa tider.

Jag tror nog inte riktigt att jag kan inse hur nära sommaren är nu egentligen. Det är ju faktiskt bara 8 veckor 4 dagar kvar till studenten :O (9 veckor 1 dag tills jag BÖRJAR jobba i Norge) :O:O:O
Så.. det går snabbt nu. Det gäller att hänga med.
Jag har fortfarande en del grejer kvar att göra, innan studenten.
Förutom att bli klar med Svenska B och Religion, så har jag även ett prov för hjullastare och uppkörning för truck och lastbil med släp. Uppkörningen med släp ska vi göra i maj nångång, har lärarna sagt.
Men är lite ont om tid. Det har lärarna också sagt. De har ju andra elever också. Men.. det är ju det.. I grund och botten så är det ju deras fel att allt tas på en gång nu i slutet.
Vi hade ju t.ex kunnat tagit lastbil redan i höstas, sedan släp nästan direkt på det. Det hade nog blivit så mycket bättre.

Sen så har man nästan helt tappat förtroende för de som planlägger scheman osv, nu när de helt plötsligt "kom på" att vi inte har haft kursen Projekt och företagande tidigare. Hade de inte kommit på det, och vi hade varit tvungen att gå en bit i höst också, då hade jag fanimej ärligt talat pissat på dem.
Ja.. bara de inte "kommer på" någon till kurs som vi måste ha.. -.-

//Jocke





Måndag 13 april

Hejsan Bloggen!
Hehe.. Märker att jag flyger iväg ibland i mina blogginlägg. Ja.. speciellt de som blir långa då. Man har ju en del saker ibland som man måste lufta.

Första dagen under påskveckan i dag då. Jag planerade lite i går över vad jag ska göra i dag, men det kommer väl såklart inte att hålla.. som vanligt.

Men det jag ska göra är att rulla bort lite pappersinsamling till Konsum. Det blir då en del tidningar och reklam över efter helgarbetena. Sen så skadar det nog inte att jag rensar upp lite i disken också, så mamma blir en klad mamma ^^.

Ja.. Det gäller att verkligen njuta den här veckan nu. Det är som sagt det sista lovet.

Undrar när arbetsledaren från Studentconsulting kommer ringa (ja.. han som kommer berätta lite hur det kommer bli i sommar.. hur det blir med boende osvosv). Jag är nog lite nervös inför det samtalet.

Det visar sig om jag kommer komma hem efter sommaren eller ej. Har funderat en hel del kring det. Det beror ju helt på hur det kommer att gå i sommar; om man kommer trivas osvosv.

Nej.. Nu ska jag försöka få lite saker gjorda!

Ha det gött!
//Jocke

EDIT!
Just ja.. kom på.. Jag mådde illa i lördags morse. Vände och vred mig, men illamåendet kom tillbaka. Så.. till slut gick jag till toaletten och ja.. då kom det.. Jag vometerade (valde ett litet finare ord) :P. Kände lite Non stop-smak i munnen, då jag åt det kvällen innan. Så.. sedan dess har jag inte direkt varit så sugen på Non stop :P. Inte på choklad överhuvudtaget faktiskt. Men.. ja.. i går kväll så åt jag lite.. hehe..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback