Torsdag 16 oktober!

Hejsan Bloggen!
Ja, skriver ju inte varje dag numera som ni kanske märker/märkt. Det får nog bli så framöver också. Skriver när man känner för det. Känner inte direkt någon stor press heller på att skriva varje dag. Hade möjligtvis kunnat gjort det om det hade kommit fler kommentarer till inläggen. Men... i och med att det knappt skrivs nånting där, så tappar man lusten att ägna sig så väldigt mycket tid till bloggen, utan skriver som sagt när man känner för det.
Och allt som jag skriver är också för mig själv. Det är ju roligt att läsa i framtiden xD. Har skrattat nåt hysteriskt åt mina tidigaste inlägg.. XD.
Jag är nog faktiskt en av de som har bloggat längst över alla bloggare. Jag började ju på LunarStorm december 2004. Hur länge har blondinbella bloggat? Vavavavavava? Hur länge har Alex Schulman bloggat? Vavavavava? ;)

Jag tror nog också att jag har förlorat en del läsare också i och med flytten från Lunar. Men... jag gjorde nog rätt val ändå. Lunar är nog faktiskt rätt ute nu hos de flesta. Det är ju bilddagboken som gäller.
Så.. egentligen.. om jag vill nå flest läsare, så ska man börja "blogga" på bilddagboken. Men.. äh.. hänger nog kvar här en stund till iaf.

I dag då så har man praktiserat. Det... gick inte helt smärtfritt i dag kan jag säga.

Jag åkte med en ny i dag. En som började på firman i somras (en från norrland, som även har kört "på kåhnn-ti-nänn-tän" som det heter, alltså i Europa.. och även en del i Nord-Norge).
Han var trevlig. Vi pratade rätt mycket.
HAH.. man märkte faktiskt på sitt eget uttal, efter en stund man har pratat med honom, att man börjar bryta lite på norrländska själv xD.

Iaf.. Åkte Avesta-Gävle-Avesta-Gävle-Avesta i dag. Rätt dryg körning. Men egentligen ändå inte. Slapp ju spänna band.
Men.. åter till att det inte gick så smärtfritt i dag:
Han bad mig om att jag skulle dra bort slangar, öppna luckor osv (sen sätta tillbaka), vilket man ju gjorde. Gjorde allting rätt flytande (i och med att man har gjort det ett par gånger vid det här laget).
Men... när vi kom till Avesta för att lossa sista gången, så märkte vi att det inte gick att "lyfta" släpet. Han gick ut för att kolla slangarna (som jag inte alls tänkte på då, alltså att det kunde vara slangarna).
Han sa att pneumatikslangen (alltså som olja trycks igenom för att "lyfta" släpet) inte var i. Den slangen hade alltså släpats på backen enda från Gävle, kanske längre.
Då kände man verkligen "OOOOPS!!!". Han provade sätta dit den, men det gick inte.
Han gick in i hytten för att ringa till kontoret och jag gick tillbaka längst bak på släpet för att stänga luckorna.

Jag gick sen till hytten och satte mig. Skämdes litegrann måste jag erkänna.
Han sa att det var praktikanten som hade satt dit, men att han inte hade kollat om det satt riktigt.
Just den "oljeslangen" är rätt krånglig att få dit. Vi har ju inga såna slangar i Mästerbo heller, utan det är bara för luft och el som vi behöver sätta dit slangar för på de släpen som finns i skolan.

Men jag tycker han tog det bra ändå. Alltså han blev inte alls förbannad eller så. :). Det finns nog dem som hade blivit fly förbannade :/

Iaf.. vi åkte till Truckservice på Outokumpu för att få munstycket till slangen bytt, för den var ju sliten. Sen när vi hade lossat bil och släp, så byttes det även ut en del av själva slangen också som hade släpats på backen, så att några "kodväv" eller vad det heter, hade slitits bort.

Ja som sagt, han tog det rätt coolt. Han sa också att det är ju lätt hänt, till han som fixade slangen.

Ska också berätta vad han som fixade slangen sa till mig. :(.. Det är alltså ett riktigt praktexemplar på vad "fordonare" emellan säger till varandra.

Chauffören jag åkte med nämnde till honom att jag varken snusade eller rökte, som jag nämnde till norrlänningen tidigare under dagen.
Han som fixa slangen förstod väl egentligen inte hur man kunde leva utan det.
- Du dricker väl inte sprit heller förstår jag? sa han. Nej, svarade jag. Tänkte svara: Men cider ibland.. xD fast det hade ju inte direkt hjälpt, hehe.
Sen så sa han:
- Knullar du nåt då? ... jag blev: 0_O.. Vad ska man svara på det då? Tänkte nästan ljuga och svara JA, men.. svarade nej :P. Då sa han att han verkligen inte förstod hur man orkade :P :/

Aja.. sånt tar man med en nypa salt.

Nej, nu har jag skrivit långt nog.

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback