Hänt i veckan då!

Hejsan Bloggen!
Ja, man hinner ju inte med att blogga exakt varje dag numera. Lite annat också som man vill hinna med.
Som att hålla sig uppdaterad på denna sida:
1000apor

I går så var man till Katrineholm med en klasskompis och lärare. Det var kul. Fick köra med ett tvåaxligt släp :).
Vi fraktade en traktorgrävare därifrån till skolan då.
Innan jag kollade upp vart Katrineholm låg någonstans, så trodde jag nästan att det låg vid Skåne eller nåt (men efter läraren hade ringt så kunde man ju inte ens tänka sig att det kunde ligga så långt ner då vi ju måste hinna dit och sen hem igen på samma dag). Men.. ja.. det är många av de städerna där i Södermanland och Östergötland man inte har varit till, och som man inte alls kan pricka ut. Annars så är väl jag rätt duktig på geografi ändå, speciellt för Norge och Sverige. Bara att säga en stad på minst 10 000 invånare, så kan jag nog möjligtvis kunna pricka ut den :P

Vi har haft besök här i veckan vilket var kul. Inte så ofta någon kommer och hälsar på och övernattar ^^.

Inte nästa vecka men veckan därpå, då ska vi ha nattkörning. Alla vi 4 från Avestatreorna samt de från Hedemora. Vi blir nog runt 10 tror jag, plus lärarna som ska vara med.
Vi ska samlas på måndagskvällen då i Mästerbo kl 18:00. Sen klockan 18:30 åker vi.
Läraren pratade lite om det i går då vi var till Katrineholm. Enligt han skulle vi åka mot Hällefors och Karlstad. Sedan äta där. Sen dra mot Örebro, Eskilstuna och sen hem (tror det var så).
Det ska bli rätt spännande och roligt. Varit vaken en hel natt har jag aldrig gjort, framförallt inte åkt lastbil mitt i natten :P (däremot när det är mörkt, men dock inte kört så mycket i mörker med lastbil).
Vi kommer hem vid kl 06:00 på tisdagen. Men vi är ju såklart lediga både måndagen och tisdagen.
Det kan väl då vara en idé att vara vaken extra länge natten mot måndagen, så man liksom tvingar kroppen?!

Aja.. Nu ska jag baka chokladbollar :D

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback