Bloggtorkan över!

Hejsan Bloggen!
Ja, detta var nog den värsta torkan hittills i min blogg. Nästan en månad. Nästan 4 veckor.
Fast... känner mig ju inte tvingad att blogga så. Jag kände nog en liten press förut när jag hade mer än 10 st som läste varje inlägg :p.. *hmm* det var tider det :D.. Ja.. denna bloggs ljustider har gått förbi för länge sedan. Jag är då glad i nuläget att någon överhuvudtaget läser inläggen :P.

Ja.. vad har hänt den senaste månaden då? :P
Hm.. Ja, jag har ju då varit hemma i en vecka nu från skolan. Varit förkyld, väldigt hostig och lite febrig emellanåt. Visst.. inte den värsta febern dock.. men en 37,8 grader hade jag en gång som jag uppmätte.
Det underliga med feber är när man knappt känner att man känner sig febrig, ja då har man 47,5 graders feber. Men när man verkligen känner sig sjuk, så har man bara futtiga 37,1 eller nåt liknande.
Jag brukar ligga runt 36,9 i kroppstemperatur.. enligt febertermometern vi har iaf. Den kan nog säkerligen visa fel på uppmot 0,3 grader.

Så.. den senaste veckan här har man inte gjort så mycket. Har väl diskat litegrann.. och gått någon tur till Konsum (en tur till andra sidan för baguetteköp har också skett). Man får ju egentligen inte gå utanför porten när man är hemma, men... äh.. man vill ju inte sitta och ruttna totalt.

I helgas så skulle jag och syster egentligen vara hos pappa, men eftersom syster var sjuk (hon var hemma hela förra veckan från skolan, så jag har mina misstankar om vart min sjukdom kommer i från). Så.. vi ska eventuellt umgås några timmar med pappa i helgen, då det är mammas helg då.
Det blir lite krångligt att byta helg, då jag ju säljer Aftonbladet under mammas helger. Om det ska bytas helger, så måste man ringa till Aftonbladet och ändra osv osv.. Så. näe.. det orkar man inte.

Ja.. Får se hur länge man kommer sälja. I nuläget har jag ingen cykel att cykla på. Visst.. jag har två cyklar som kan vara möjliga alternativ, men jag fick ju punka på mitt ena däck på min cykel. Så har min syster fått pyspunka på sin (luften går inte helt ut, fast det är ändå luft kvar i däcken, men det går inte att pumpa upp luft). Så.. under de två senaste försäljningshelgerna har jag tagit mopeden :P. Alltså jag går gränderna och det som är väldigt nära, för den övre halvan av kunderna som jag går till bor relativt nära varandra, så det kan man nästan till och med tjäna tid på att gå istället för att cykla. Det är sen när jag måste allra nederst på järnvägsgatan och sen över till Västerbo (då är det nog över kilometern det handlar om). Visst.. det är väl kanske inte hela världen att gå.. men.. ändå.. Det tar ju sån tid, hehe. Så ska man ju släpa på tidningar i en ryggsäck också.

Ja.. får se om jag ska praktisera i morgon. I går kväll så kände man ju inte direkt efter nåt sug att praktisera i dag. Bara tanken över att sätta klockan på ringning klockan 04:30 blev man nästan spyfärdig över.

Jaja.. det får visa sig. Jag tror att han som jag brukar åka med mest på praktiken är ledig i dag så... det är ju han jag vill åka med, då det är störst chans jag får köra om jag åker med honom :D (ja och en till som jag bara åkt en gång. Men ha sa efter att jag hade åkt med han, att om jag bara hade haft skylten med mig då så hade jag fått köra.. hehe).
Jag ville ju då efter den gången jag hade åkt med den andra, försöka åka med honom hela tiden.. men det har blivit mest Pelle (som den som jag åkt mest med heter), eftersom tiderna har passat bäst (ja.. alltså när han sticker iväg).

Nej, det ska nog inte ta en månad till nästa gång.
OM det skulle göra det.. så.. ja.. God jul :P

//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback