Tisdag 13 maj!

Hejsan Bloggen!
Man vart då inte glad igår när man kom hem från skolan när min bärbara dator segade sig så jag blev tvungen att stänga av genom att hålla in på-knappen tills den stängdes av och slå på efter en halvminut igen. Då kom det upp en blå ruta där det står att "det går inte att starta windows, är det första gången detta kommer upp så ska du prova igen.. kommer den igen ska du kolla maskinvara.. blabla".

Så innan nästa gång det kommer upp så kommer det först en ruta med "DOS-skrift" för om man vill välja gå i felsäkert läge blabla.
Har valt felsäkert läge, men den blåa rutan kommer ändå upp efter ett tag. :( *suck*. Ska ringa data-experten som vi känner (som klipper mig).

Är faktiskt inställd på nu att det kanske kommer att bli ett "format C". Blir inte förvånad om det blir så. Men det är jäääävligt synd och typiskt om det blir så. Det är en hel del bilder och textfiler som är viktiga för mig och som jag har lagt ett antal timmar på. Nu blir ju det förlorat.. :(
Men det är nog inte bara jag som kanske kommer förlora så pass mycket. Är nog ett antal datorer som "kraschar" och som det ligger en väldigt massa viktiga filer.

Så...vill bara försöka få igång datorn så att den funkar iallafall.. men såklart helst så som det var tidigare.

Men en positiv nyhet kom för ca 3 timmar sedan. Min pappas sambo har fött nu.. :).. Imorse runt halv åtta kom det en liten pojke.. runt 3,5 kg.. 9 dagar försent. Och det blir troligen namnet Holger.. :) :p.. Vi har alltid sagt "Holger" när vi har namngett "gravidmagen" :p.. Det hade blivit lite mer dramatiskt om det hade blivit en flicka, då de inte hade vetat vad hon skulle heta då.. :P

Så.. pappa kommer hämta mig, syrran, farmor och farfar imorgon eftermiddag för avfärd mot Falun för att träffa pappas sambo och den nyfödda ungen.. :)

I dag då så har man kört lastbil (lastade på en container på morgonen). Så bar det av mot Vikmanshyttan för att hämta OTK:n som har stått där i en vecka (var ju med och bogserade dit den förra veckan). Så.. fick köra UPS:en (en av de nyaste lastbilarna i Mästerbo) till Vikmanshyttan.. och hemåt så fick jag sitta bredvid en klasskamrat. Den andra klasskamraten körde OTK:n hem tillsammans med en lärare då.
Det var förmiddagen.
Så åt man lunch. Chili con carne. Göttans!
Efter det så hann jag göra tre tester på datorn. Blev godkänd på två av dem, så nu behöver jag bara klara en repetition till så är jag klar med hela kalaset.. :)

Under eftermiddagen sen så lastade och lossade vi, både containers och grus.
Först fick jag köra SET:n (nåt år äldre än UPS, men samma typ) för att träna på att lasta av containern och lasta på (baka rakt mot containern och pricka rätt med kroken osv). Sen efter rasten så fick jag köra hjullastare.. lastade två fordon med grus. Sedan fick jag köra M10:an (så HÄR ser en sådan modell ut). En gammal jäkla skranglig bil. Med den så fick jag lass.. och så lossade jag det. Sen så blev det slut på dagen, så åkte jag in till "stallet" och backade in den där. Så har min dag sett ut i dag hittills.

Hade tänkt att jag lite senare ska messa data-experten för att få råd över vad man ska göra med min bärbara. Han får väl eventuellt komma hit nån dag för att kolla på den. Den blåa rutan visas då inte alls många sekunder.

Menmen.. som sagt.. Är inställd på att det kanske kommer bli format C så.. Vill bara kunna sätta mig vid datorn när och helst utan att ta hänsyn till att syrran ska sitta också.. :P

I morgon så blir det praktik på Ernst. Klockan på ringning vid 4... :P.. Ja.. jag tycker det är rätt otroligt själv att jag klarar av att kliva upp så tidigt.. och sen iväg med moppen ca 4:40.. inte många som åkt moppe såå tidigt.. :P

Nej.. nu har jag skrivit långt nog. Hoppas det inte gjorde nåt att vissa inlägg blir lite långa. Men det blir ju så när man inte skriver varje dag.. tihi..

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback