Söndag 25 maj!

Hejsan Bloggen! Ja.. Jag var nog lite ute och cyklade över hur ställningen blev i Eurovision i natt (det är ju egentligen fel att säga i går eftersom resultatet faktiskt blev klart i dag, strax efter 12).

Men i alla fall så blev detta ställningen:

1. Ryssland
2. Ukraina
3. Grekland
4. Armenien
5. Norge
6. Serbien
7. Turkiet
8. Azerbajzdjan
9. Israel
10. Bosnien
11. Georgien
12. Lettland
13. Portugal
14. Island
15. Danmark
16. Spanien
17. Albanien
18. Sverige
19. Frankrike
20. Rumänien
21. Kroatien
22. Finland
23. Tyskland
24. Polen
25. Storbrittanien

Och enligt min tippning i går så fick jag.... *trumvirvel*..  1 helt rätt.. :p.. Och det var att Ukraina blev 2:a vilket jag trodde också.. :)
Aja.. Man är väl inte världens bästa tippare.. men vad som helst kan ju egentligen hända i sådana här saker. Det blev troligen för mycket skriverier om att Charlotte ligger bra till, och i och med det så blir det ju så att folk tror att hon ändå är säker/ligger bra till så de röstar på ett annat land istället.. som Norge.. :):):):)

Och jag håller inte med dem som säger att Sverige ska gå ur Eurovsion song contest.. det tycker jag absolut inte. Någon måste ju komma på den placeringen som vi fick.. dvs 18:e plats. Läget blev såhär. Låten höll helt enkelt inte. Vi (Sverige dådå) har ju faktiskt vunnit Eurovision några gånger.. det ska vi väl vara nöjda med. Finns ju de länder som inte alls har vunnit nångång, som Ryssland innan tävlingen igår. Roligt för Ryssland. Nu gillade inte jag låten nåt speciellt mycket, men om man ser det med andra ögon som blev det ju rättvist ändå.

Nej, det är väl bara att satsa till för nästa år igen. Det kan väl ändå inte bli så jättemycket sämre.. vad vi än skickar egentligen. Charlotte höll inte i år... Men personligen så tyckte jag faktiskt att låten var bra, och förväntade mig att det skulle bli en top 5-placering i alla fall.. menmen..


Över till vad jag gjort i dag då... :P..
Inte gjort så mycket speciellt i dag. Sålt tidningar och delat ut reklam. Och setat här i ett par timmar. Mer än så händer väl inte i dag heller. Min syster har bakat hallongrottor, vilket är gött.. :)

Nästa vecka...
.. så blir det väl som vanligt *känner mig tråkig*. Jag tror inte det händer nåt speciellt. Teori i morgon, praktik på tisdagen, APU på onsdagen, idrott, svenska och natur på torsdagen samt svenska på fredagen. Jag hoppas faktiskt att det inte blir nå mer lektioner inställda för jag vill ha reda på i alla ämnen om det är nåt jag har missat. Idrotten vet jag redan.. det fick jag reda på förra torsdagen. Då sa läraren att jag ska ta igen 10 lektioner under nästa år. Alltså.. jag har hela året på mig, annars blir jag inte godkänt. Men det är bara att vara med 10 lektioner. All idrottsteori har jag gjort.. :).. Så.. det måste jag ju göra. Det är ju bara att göra de 10 första tillgängliga tillfällena, så har man det gjort.

Nä.. Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bloggkommentar:
Det är bara inne i Halmstad vi kollar...

2008-05-25 @ 22:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback