Onsdag 7 maj!

Hejsan Bloggen! Ja, nu var det ett tag sedan. Men skriver ett extra långt inlägg och lite kort om vad som har hänt. Ni får ju inte missa nåt.. ^^

Fredag 2 maj:
Tog tåget till pappa. Hann precis med reklamsorteringen *pjuh*

Lördag 3 maj:
Hos pappa. Fick övningsköra med släpvagn. Vi körde bort kvistar och grenar till nå "sopavfallsverk". Hände väl inget mer speciellt.

Söndag 4 maj:
Spelade bowling på dagen med pappa och syster. Gick skit. Fick ca 130p i snitt per serie på tre serier, vilket är skitresultat numera.
Det var på håret att vi inte nådde vårat tåg hem eftersom det var folk som trögade sig framför oss till biljettautomaten.. När vi såg tåget komma in på perrongen så gick jag och syster dit medans pappa fortfarande höll på att beställa biljetter. Konduktören visslade precis när pappa kom med biljetterna.. så.. det var precis.. hehe..

Måndag 5 maj:
Teoridag i Mästerbo som vanligt. Vi gick igenom transportadministration och körekonomi under förmiddagen, sen hade prov på det under eftermiddagen.

Tisdag 6 maj:
Praktikdag i Mästerbo som vanligt. Körde truck hela förmiddagen. Sen på eftermiddagen så var jag med och fraktade OTK:n (gammal Scania.. rasselhög) till utanför Hedemora eftersom växelspaken hade pajat. Så.. hade SET:n framför mig, och så en dragstång till OTK:n som jag körde.. så det enda jag gjorde var att styra efter SET:n.. hehe.. Så körde jag SET:n till Mästerbo. Väl där så tvättade jag den och ställde den tillbaka. Sen var det slut för dagen.

Och så i dag då:

I dag så har jag praktiserat på Ernst Express, som vanligt. Kom till Ernst kl 04:45 imorse. Åkte iväg med en vid 05. Då åkte vi mot Österbybruk. Sen bar det av mot Hargshamn-Köping-Hallstahammar och så Outokumpu i Avesta. Och så lastade vi två band för han som ska ha bilen imorgon (chauffören jag åkte med hoppar mellan fyra bilar då varje bil blir ledig en dag i veckan eftersom de flesta chaufförer jobbar 10h 4 dgr/v). Så.. börjar känna av att man börjar på att bli lite trött. Har ju ändå varit vaken i 14 timmar snart.. :p

Det blir väl som vanligt i morgon också antar jag. Idrott, svenska och naturkunskap.
De enda kurser som vi kommer att ha i trean är svenska, religionskunskap och eventuellt estetiskt verksamhet.. så.. det blir inte mycket då. Blir ju klar med idrotten (SKÖÖÖNT), naturkunskap och samhällskunskap nu till sommaren. En riktig lättnad är att bli klar med idrotten.. den är en pest för mig.. *usch*

Och hur går det för pappas sambo då med graviditeten? Jodå... det går bara bra. Inom vilket dag som helst kommer hon att föda. Det planerade datumet var i söndags så.. ganska snart lär det ju då bli. Pappa skulle iaf ringa när det hade blivit. För de så spelar det ju ingen roll vilket kön det blir.. huvudsaken är det ju att bebisen är fullt frisk och normal. Så.. när bebisen har kommit ut, så ska pappa komma hit och hämta farmor, farfar, mig och syster för att skjutsa till Falun så vi får se pappas sambos lilla unge.. hehe.. ska bli kul.

Nä.. Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer
Postat av: Syrran

Själv så fick jag ju 155 på en serie :D.. Ja, det kommer bli väldigt spännande sen när ungen kommer ut.. Undrar när den kommer. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback