Onsdag 21 maj!

Hejsan Bloggen! Ja, nu var det verkligen ett tag sedan.. XD..

Men det har inte hänt så jättemycket. Kan väl göra en liten kortfattad dagsbeskrivningar:

Torsdag 15 maj
Endast idrott blev det denna dagen. Resten inställt eller en uppgift istället. Fick reda på idrotten att jag måste vara med på 10 idrottslektioner för att få godkänt, eftersom jag under vissa perioder har varit borta en del (vart på 65 av 100 lektioner :S). Så.. 10 lektioner ska jag ta igen i höst. Men teoretiskt är jag klar.. bara att delta i 10 lektioner.. sen färdig.. det känns ju i och för sig skönt. Det är också flera i min klass som har att ta igen.

Fredag 16 maj
Ledig hela dagen pga inställt svenska (uppgifter istället.. som jag inte har fått reda på och har inget material för det heller). Gjorde inte så mycket mer än att sitta hemma och slappa framför teven och datorn (stationära då eftersom jag inte hade bärbara klar).
Sen på eftermiddagen/kvällen så blev det avresa med tåg till pappa. Fast bebisen och hans sambo var inte hemma ännu utan var fortfarande på BB.

Lördag 17 maj "Norges nationaldag!!"
Denna dag så kom bebisen och pappas sambo hem. Så vi ägnade väl en del tid till att uppmärksamma honom. Sen tv på kvällen.

Söndag 18 maj
Bowling med pappa och syster i Maserhallen. Gick absolut inge vidare. Runt 120p i snitt på tre serier, vilket i och för sig kanske inte är så skitkasst.. men eftersom mina två första serier blev 105p och 110p.. så.. blev det visst skitkasst.. :(

Måndag 19 maj
Blev klar med körkortstesterna på datorn denna dag. Har bara sluttesterna kvar.. fast de får jag inte göra förrän veckorna eller dagarna före uppkörning. Och så har jag inge restprov heller, så.. fick sluta vid lunch.. :D

Tisdag 20 maj
Lastbilskörning hela dagen.

Idag 21 maj
Varit på APU (Ernst Express). Åkte med Pelle i dag (han som jag åkte med den första APU-dagen). Sträckan i dag blev: Avesta-Västerås-Hofors-Gävle-Smedjebacken-Avesta, vilket är ungefär 50 mil vilket är rätt mycket åkande. Åt på Lappens i Storvik.. :)

I morgon så ska man till Barkarby, utanför Stockholm, på maskinexpo med hela fordonsprogrammet Avesta. Det ska bli roligt. Fast.. hehe.. vi är nog egentligen bara där för att man får en del gratis grejer, som pennor, kepsar, korv med bröd och dricka.. mm.. :D.. Så.. det ska bli kul som sagt. Vi åker dit i en buss och en minibuss. Samling kl 7 imorgon bitti i Mästerbo.. Ja.. det är ju rena sovmorgonen i jämfört med i dag då jag klev upp vid 4.. :P.. Ska nog lägga mig rätt tidigt ikväll eftersom jag bara har fått runt 5 timmars sömn de två senaste nätterna. Så.. ja.. man börjar på att bli lite trött.. :P.. Fast jag har sovit lite i lastbilen i dag. Man blir ju jättetrött av att bara sitta.

Sen resten av veckan blir väl bara vanligt.. vad jag vet.
Inte långt kvar till sommarlovet nu.. :D

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback