Verkstad!

Hejsan Bloggen! Idag så har man varit i verkstaden.. eller ja.. inte i verkstaden utan verkstadsjobb ute. Vi i klassen delade in oss två och två. Sen hade vi var sin lastbil som vi bytte däck på. Eller ja.. inte bytte däck.. närmare bestämt "tränade" på att ta av och sätta dit däcket. Inte liiite tungt ett lastbilsdäck är. Han som jag var med blev lite sena i början, då domkraften i lastbilen satt på ett jääkligt dumt ställe så det fick vi hålla på och trixa med, samt att vi inte hade tur resten av arbetet heller. Men både jag och han fick iallafall prova på samt se hur det går till vid ett lastbilsdäcksbyte.

Sen under eftermiddagen så tvättade vi lastbilen (i hytten och utanpå dvs). Och lastade den med nåt som ska till Västerås imorgon (Fagersta-tvåorna ska köra). Så.. vi fick göra skitjobbet.. :P

Ska nu strax dra till Konsum och handla.. ja inte godis då, utan nå mat som man kan steka på (nå lätt) eftersom mamma jobbar kväll idag, och då blir det ju jag som får fixa maten.. -.-.. :P.. Det blir nog antingen köttbullar eller falukörv.

Ska kanske hjälpa till på ett mellanstadiedisko på fredag i Å-dal. Ska dra och höra med SYO, som håller i det, och höra om det är okej osv.. och prata lite allmänt. Har ju inte ens sett henne sen man slutade nian så.. hon undrar nog säkert hur det går osv.. hehe.. Svaret på det blir nog: aa.. det går väl bra.. För.. det gör det ju..
Fast lite drygt emellanåt då man inte alls har nån lust att dra iväg till skolan, utan man vill verkligen stanna hemma hela dagen. Men jag tycker faktiskt att jag har varit i skolan rätt mycket ändå. Väldigt speciellt då måndagar och tisdagar i Mästerbo. Har ju faktiskt varit under alla Mästerbodagar sen vi började tvåan. Det är ju då Domarhagsdagar som man tycker är lite smådryga ibland.
I Mästerbo så lär man ju sig viktiga saker angående det man sen kommer att kunna ha nytta av och hålla på med i yrket. Det vi har i Domarhagen känns inte alls lika viktigt/nyttigt.
Känner att jag faktiskt inte riktigt har lärt mig nånting i Domarhagen sen man började tvåan.. Ja.. kanske lite smått.. (speciellt matten kanske), men inte är det mycket.

Nä.. Nu ska jag dra till Konsum!
Skriver imorgon kväll hur det gick på praktiken imorgon.. ^^.. Det blir ju att lägga sig tidigt ikväll för att kliva upp ca 4:40.. :P

//Jocke

Kommentarer
Postat av: halland'sflickan^^S

oj jag mena visst ida kollade på fel blogg namn tror jag äh det va inget NU HAR JAG INTE SKRIVIT NÅGON KOMENTAR SÄGER VI DET BLEV NOG BARA FEEEL!!!! hehe

2008-03-12 @ 15:55:04
Postat av: halland'sflickan^^S

oj jag mena visst ida kollade på fel blogg namn tror jag äh det va inget NU HAR JAG INTE SKRIVIT NÅGON KOMENTAR SÄGER VI DET BLEV NOG BARA FEEEL!!!! hehe

2008-03-12 @ 15:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback