Hur jag än gör...

.. så kommer jag göra lite småinlägg då och då här tillsammans med de stora som jag iallafall gör en gång varje dag.. som nu då jag kom på en grej som man bara måste skriva.. :p

Lyssnar just nu på Kanal24 (k-anal-tjue-fire). En norsk radiokanal (typ som Mix Megapol med reklam).
Tryck på den här meningen för att komma till Kanal24:s webradio.

Men nu till det som jag kom på att jag bara måtte skriva: Har kommit på att nära jag en stund har lyssnat på Kanal24, så glömmer jag bort att det är på norska. Jag är nog faktiskt så pass van vid norskan att jag faktiskt till slut inte tänker på att det är på norska. Lite konstigt låter det, men.. ja.. lite konstigt är det nog. Men alltså... jag tänker ju på svenska osv (ja.. inte efter en stund man har varit i Norge då.. då börjar man faktiskt tom tänka på norska). Kommer så väl ihåg en sommar, då vi hade varit en stund i Norge (typ två veckor). Jag försökte komma på vad "jernbanestasjon" var på svenska. Kom absolut inte på det. Efter någon minuts tänkande, så kom jag på att det faktiskt var "järnvägsstation" :P.. Vad knäpp man kan vara ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback