Helgen!

Hejsan Bloggen! Jaha.. Första riktiga blogginlägget som jag inte kommer att lägga upp på lunar dådå ^^.

I helgen så har man varit hos pappa dådå. Vi har inte gjort så mycket speciellt.
Under lördagen så var vi i Aqua Nova (badhuset) och bada lite. Åkte i den stora familjerutschkanan.. tja.. minst 8 ggr iallafall.. Körde typ 3 gånger på raken, sen fick man lite ont i huvudet, så då pausade man och gick och bubbla lite eller skvulpade på vågorna som vågmaskinen skapar. Ja.. inte är det stora vågor.. men det är då vågor iallafall.. :P

Haha.. Ja just ja.. Vi åkte ju tåg till Borlänge i fredags. För det första så kom tåget 5 min försent. Sen hann vi inte många meter innan tåget stannade, eftersom någon hade tryckt på nödbromsen. Tåget stod still i kanske 5 min sen rullade vi vidare igen. Samma sak hände i Hedemora. Vi hade precis börjat rulla från perrongen, då blev det tvärstopp igen. Så hörde man i högtalarna: "Till personal på tåg 1337, det är nån som har tryckt på nödstoppen.. IGEN". Några i vagnen skrattade.. de flesta fnittrade nog.. iallafall jag.. hehe.. Lite roligt är det ändå. Men ändå lite allvarligt eftersom tåget blir ju faktiskt försenat.. samt att det kanske inte är så bra för rälsen att ett tåg nödstoppas. Det verkade som att de fick tag på snorungarna som gjorde det. Det var säkert P12:or som var ute på sin första tågresa.

Inget nödstopp blev det iallafall på hemresan.. hehe..
Jag fick ju som vanligt köra lite bil. Fast det vart bara till och från Ornäs från Borlänge typ tre gånger. Från tågstationen på fredagen då. Sen t/r badhuset på lördagen, och så till tågstationen idag. Fick göra en komplicerad parkering på tågstationen. Rätt trångt mellanrum mellan två bilar. Körde fram innimellan, backade lite, körde fram igen, backa och så rätade ut.. de ni.. hehe.. Fast man blev lite nollställd och tänkte: "hmm.. undrar hur jag ska ha hjulen nu" :P.

Pratade rätt mycket med pappa denna helg.. mer än normalt.. vilket är bra. Vi pratade en del både under frukosten, fika och middagen.. med varsin kopp kaffe i handen.. hehe.. Ja.. det blir en del kaffe när man är hos pappa. Man kan ju inte säga nej när han ska brygga.

Nä.. Nu blir det att logga in på lunar och se om man har fått några GB:s. Sen ska man kolla på några Andra Avenyn-avsnitt.. på datorn. Såg förra söndagens avsnitt.. men missade tyvärr måndagens och tisdagens.. så.. det blir att se på de.

Usch.. Imorgon så blir det både reklam och tidningsförsäljning.. samma som i fredags. Ja.. jag har ju dubbeldistrikt numera. Som ni kanske har förstått så har jag ju svårt för att säga nej när det gäller nån tjänst eller dyl.

Nä.. Nu lär jag dra. Blogges imörn!

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback