Freitag!

Hejsan Bloggen! Jahapp.. Då var det fredag då. Vad veckorna går fort egentligen. En vecka har gått sen sportlovet.. rätt oootroligt.

I helgen för min och syrras del så ska vi vara hos pappa i Båårlängä... eller Oohrnäs rättare sagt.. men det är ju ändå i Borlänge kommun.. ^^.. Det är alltid skönt att komma bort från Krylbo. Om några år så kommer man ju inte direkt vara i Krylbo så mycket.. egentligen förhoppningsvis. Mamma säger ju att hon ska inom kort flytta. Pappa har ju redan flyttat. Så.. det blir bara farmor och farfar i Avesta kvar att hälsa på. Men de lever ju inte hur länge som helt.. :(.. Jag vet ju egentligen inte hur det känns när en nära släkting dör. Den enda närmaste som jag har varit med om (dödsfall alltså) är min farmors syster. Hon var jättesnäll, men kommer dock inte ihåg så mycket av henne eftersom jag var typ 6-7 år.
Jag har ju egentligen haft en jääkla tur att ingen nära har dött. Och det kommer nog komma som en stor chock när det är nån som gör det (förmodligen inom kort). Jag menar min farfar blir 82 i år, farmor är 77.. Min mormor fyller 60 och min morfar är 66.. eller om han fyllde 67 i februari?! Aja.. runt där iaf.. Så.. jag har ju ändå rätt unga mor- och farföräldrar.

Nä.. nu var det lite väl för sorgligt när jag skriver om döden. Ska nog inte göra det. Det väcker nog sorgliga tankar hos många av er läsare.

Stannade iaf hemma idag med. Känner mig inte riktigt go i huvudet fortfarande. Men missar ändå bara 2 lektioner idag så.. Det är nog inte hela världen om jag stannar hemma idag med.

Får se vad som "skjer" (händer) i helgen. Vi kommer nog iallafall spela bowling, pingis eller simma i badhus med pappa iallafall. Vi gör alltid nå sån grej varje gång vi är där. Apropå badhus, har faktiskt inte varit i Avestas nya badhus än. Men det får väl bli inom kort. Har inte sådär jättestora förväntningar. Men jag tror iallafall att det är bättre än det gamla som de river ner som är från 60-talet.. typ..

Just nu så väntar man på att reklamen ska komma så att jag hinner sortera den innan jag och syster ska på tåget. Var till andra sidan för nån timme sedan och hämtade tågbiljetterna. Passade samtidigt på att köpa en baguette och ett wienerbröd på konditoriet. Har fortfarande wienerbrödet kvar, så det ska jag strax börja smaska på.. hehe

Aja.. Ha det gött! Skriver på måndag vad som hänt i helgen. Om det inte händer nåt väldigt speciellt vill säga.. då kanske jag wappar.. Men det kostar ju fleeera kronor juehh.. så.. det gör man inte i onödan.. hehe

//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback