Torsdag 12 juni!

Hejsan Bloggen! Nu har jag inte skrivit på någon dag igen. Ja, inte så länge sedan dock.. men skrev ju inte igår.. :P

Anledningen må nog vara att det inte har hänt nåt speciellt mycket.
Rutinerna har blivit att man vaknar upp, kollar på "Hej hej sommar", sätter sig vid datorn och blir sittandes här resten av dagen.. typ.. Fast jag har inte bara setat vid datorn heller.. nej.. I dag t.ex så har jag hängt upp tvätt. Och i tisdags så vek jag tvätt. Och så har jag även diskat denna vecka, så.. försöker göra lite nytta i alla fall här i hemmet.

Nu har jag blivit sådär äckligt förkyld igen. Såndär pollensnuva. Inte alls roligt. Det rinner och rinner hela tiden, så man måste torka.. och vad blir konsekvensen av det? Jo, näsan får slitage och erosion och den blir rödaktig = inte alls kul.

Har ägnat mig ett par timmar både i dag och igår till att lägga upp äldre blogginlägg på min hemsida:
http://www.freewebs.com/bowlingjocke . Det var drygt ett år sedan jag gjorde det sist, så.. det tog visst ett tag. Och så har jag kopierat äldre inlägg som låg där sen tidigare, och fört över de till datorn igen pga datakraschen som blev här för några veckor sedan. Tråkigt nog så har alla inlägg mellan november 2007 till februari i år försvunnit (alltså.. alla inlägg från november 2007 till och med då jag började lägga upp här). Det är ju visserligen tråkigt... :(.. Men jag är ändå tacksam över att jag har lagt upp ännu tidigare inlägg här så de blir "förevigade" eller vad man ska skriva.

Jag har också ägnat lite överflödig fritid till att räkna hur många ord jag har skrivit i denna blogg som i december i år fyller hela 4 år. Det är då mer än vad de flesta har bloggat kan jag säga. Fanns ens platt-tv då? Hade Nokia 3310 blivit uppfunnen? Ja, vad vet jag.
I alla fall så kommer det en bild på ett diagram här och nu där du ser hur många ord per månad jag har skrivit (finns dock inte november-07, december-07, januari-08 och februari-08 på grund av det som jag skrivit ovan):

Som ni ser så ligger toppen på januari 2007. Under den månaden så skrev jag hela 10.032 st ord (ja.. det är ju då fram till den 31:a maj i år då jag inte räknat med denna månads ord). Det är väl ändå värt en applåd *klapp klapp*.
I det totala så har jag, för de inläggen som finns kvar, skrivit hela 206.106 ord (då är även datumet och rubriken inräknad vilket blir några ord per dag). Några klapp på det också, vavavava? :)
Hur långt tid kan det ta att läsa tro? Jo, om man räknar att man i genomsnitt läser 3 ord per sekund så tar, på ett ungefär, 1145 minuter (19h 5m) att läsa. Rätt otroligt va? Om du skulle ta och vilja läsa om min blogg så får du räkna med minst 18-19 timmars läsning. Man skulle nästan inte vilja tänka på hur många timmar det har tagit för mig att skrivit det.. :O :P XD

Japp.. Så är det..
Ha det gött!
//Jocke *som tror att jag nog säkerligen minst kommer att skriva lika många ord till innan jag lägger av med bloggningen.. för man är ju faktiskt en av de första som började "blogga*")

blogga*= Det hette dock "Dagboken" på Lunar, där jag började.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback