Tisdag 10 juni!

Hejsan Bloggen! Jahapp.. Tisdag i dag då... Såå härligt att vara helt ledig.. :D.. Lika bra att njuta utav det då detta är sista sommarlovet.. *cryface*

Men.. Inte hade nog jag tänkt bara slappa hela dagen heller. Nej då, utan jag hade faktiskt tänkt ta och diska upp det mesta i dag. Den samlar sig så fort, eftersom vi ju är 3 personer och all disk diskas för hand. Och det blir ju då inte varje dag någon gör det. Det är då jag som får göra det för det mesta.

I går så satt jag bara vid datorn och teven och slappa tills klockan blev runt 16. Då fick jag värsta städmanin och vek kläder, rensade bland tidningar, städade undan tidningar på golvet (klippte de tidningar som jag inte sålt under långhelgen som var). Sen så stack jag ut och sprang på elljusspåret. Gick dit (ca 2 km) sprang 1,5 km (ja.. nästan i alla fall.. men klarade halva mördarbacken i alla fall) sen gick hem (ca 2 km). Så.. det var då en motion så inte duga. Ja, 1,5 km kanske inte låter sååå jäkla mycket ändå, men med tanke på den digra uppförsbacken som kommer efter 500 m.. efter den är man då lagom slut. Förra sommaren klarade jag jogga 1,5 km utan att stanna upp för att vila. Nu klarade jag backen i alla fall, sen var jag tvungen att gå en stund innan jag kunde springa resten.

Hade tänkt att göra den motionen minst 3 ggr per vecka så länge jag är hemma (eller simma längre i Lillsjön alt. Storsjön när vädret tillåter en igen.. har tyvärr inte doppat i mig ännu.. men det blir väl när dessa regnmoln har blåst förbi).

Barnslig som jag är så kollar jag på "Hej hej sommar" på morgnarna. Det börjar ju då 09:15. I går så gick jag en 40 minuters promenad med hunden innan det, så jag vaknade 08:30 och gick ut med honom. I dag så gick jag inte så långt, men gick i alla fall ut med honom innan programmet.. :)
Ja, nu ska fettet bort alltså. Visserligen har jag köpt lite läsk och lite smågott i dag då... menmen.. det är som det är.. Det blir i alla fall inget mer köp denna vecka i alla fall... ska jag iaf försöka.. *tihi*
Målet är iaf att väga ca 95 kg när skolan börjar.. om jag väger 97 är det ju då inte hela världen.. men ska helst väga under 100 iaf (sist jag vägde mig så vägde jag ca 104 kg.. med kläder och allt dådå). Så.. ja.. får se hur mycket man kan få av under sommaren. Simning är ju bra träning så.. ska väl satsa på att simma mer när man är ute och badar.. och äta frukt istället för godis etc (alltså köpa frukt istället för godis dvs).
Det vart ju lite godis i dag då (5 st Nötcreme, 3 st dubbelstycksaker Marabou och 2 st Jolt 0,33l). Och så har jag då en halvliter cola från att jag tar cola istället för pengar på pizzerian när de köper tidningen. Och så köpte jag 1,5l Pepsi för att ha för framtida bruk (på tors & fre.. mamma är ledig på ons XD).

Nej.. Nu blev det långt. Hoppas det inte gjorde nåt.. om det nu är nån som läser detta skit.

Aja.. Ha det gött!
//Jocke
PS! Hade tänkt försöka lägga upp de blogginlägg som jag har (alla som jag har gjort förutom november & december 2007 som föll pga datakraschen) på en .torrent-fil så ni kan ladda hem det. Alternativt att jag lägger upp de som nedladdningsfiler här på bloggen. Om nån vill det sistnämnda så gör jag det. Håller på för fullt att kopiera över blogginlägg från min freewebs-hemsida över till Word 07-dokument (ja.. det blir det formatet).
Men jag ska även som småningom uppdatera bloggen där också så de flesta inlägg går att läsa där. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback