Söndag 8 juni!

Hejsan Bloggen! Ja, då var det söndag då då.

I dag så har man bara sålt tidningar, vilket är hur härligt som helst. Det är verkligen skönt att ha gjort klart reklamen. Det känns också skönt nu att ha gjort klart tidningsförsäljningen för denna helg. Nu återstår 6 helt lediga dagar (ja.. förutom reklamsortering på fredag).
Får se vad man ska hitta på under veckan. Jag kommer ju för det mesta att vara själv hemma eftersom syrran ska sommarjobba på Björkhagen. Alla åttor, i Avesta, hade chansen att tjäna lite extra pengar (eller ja.. de som eventuellt har tänkt gå omvårdnad). Syrran ska arbeta 9 dagar 6h/dag och får 100:-/dag, vilket ju blir 900:-. Första och sista dagen så träffas alla som kommer jobba/har jobbat för ett litet prat. Det är ju hur bra som helst. Inte fick jag nån sådan möjlighet inte.. :(

Jag tar gärna emot nåt sommarjobb om det dyker upp något. Troligtvis gör det inte det eftersom det är alldeles för sent. Jag hade ju egentligen kunnat tänkt på det och verkligen sökt, då kanske man hade kunnat fått nåt.. typ i en butik eller något.
Jag hade gärna kört truck på Truckservice här i Avesta, men i och med att jag inte har truckkort så går det inte.. :(..
Aja.. Istället får man väl njuta av att vara ledig och ta vara på detta sista sommarlov man kommer att få. Inte tror då jag att jag kommer att få nåt 10 veckors sammanhängande ledighet nån gång till heller.. inget fram till pensionen iallafall.. :P (ja, nu får jag ju inte riktigt verkligen 10 veckors sammanhängande ledighet i och med att jag ju kommer att dela ut reklam och sälja tidningar så länge jag är hemma.. men.. aja.. säger det ändå) :P.

Får se om man kanske åker ut och tar ett dopp i Lillsjön eller Storsjön nästa vecka. I alla fall om det håller sig soligt. Ska tydligen bli lite regn framåt nästa vecka. Aja.. får väl ta det veckan därpå i sånafall.

Nej, nu ska jag spara in mina gamla inlägg till datorn i gen. Laddade igår hem Microsoft Office-paketet.. lite tråkigt med bara Wordpad.. -.-... Så.. nu ska jag gå in på min hemsida freewebs.com/bowlingjocke och spara tillbaka alla filer igen till datorn. Det kommer ta en jääkla tid, men... har ju en del tid på mig.. :P.. Och när jag har gjort från den sidan så tar jag från mina lunarbloggar. Så dum som jag var så tog jag ju bort en del inlägg där bara precis några dagar innan datorn kraschade.. men.. aja.. en månads bloggande är ju inte så mycket egentligen. Bara jag har de flesta inläggen.. ^^

Ha det gött!
//Jocke *För jag tar studenten nästa år, för jag tar studenten nästa år, för jag tar studenten nästa åååååååår, fy fan vad jag är bra!*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback