Sommarlov! :D

Hejsan Bloggen! Ja, nu var det ett tag sedan igen.. närmare bestämt 6 dagar och 15 timmar sedan jag lade upp senaste inlägget.. :P

En liten anledning är att under gårdagen så flyttades min blogg till den "nya" grafiken.. alltså att jag anmälde att flytta min blogg, för jag tänkte att skriva igår men det blev det inte.
Men jag kan då avslöja att det inte alls är nån större skillnad.. bara några småändringar.

Men då redogör jag vad jag har gjort då, lite kortfattat sådär, under de senaste 6 dagarna.. :)

Fredag 30 maj
Stannade hemma hela dagen.. eller ja.. den enda svensklektionen de hade under dagen. De skulle se på film och då orkade jag inte åka in till skolan för en lektion heller. Sen så sorterade jag reklam och så åkte vi med tåg till pappa. Har faktiskt inte tänkt så mycket på min nya lillebror som jag fick för snart en månad sedan. Trodde att det skulle vara hårt att åka ifrån honom, men inte så mycket faktiskt. Blir nog säkert sen när han kommer att börja prata lite mer, vara mer vaken och röra på sig, för i nuläget så sover och skriker han.. :p

Lördag 31 maj
Spelade bowling som vanligt med pappa och syrran. Gick bara skit.. 383p på 3 serier.. :(.. Ska minst ha 400.. då är det godtagbart.

Söndag 1 juni
Jag körde med pappa och syrran till Krylbo för att syrran skulle till församlingsgården för att träna och sen uppträda genom att spela piano (Baby Elephant song eller vad den heter). Så körde jag och pappa till Ornäs igen för att hämta upp pappas sambo och presenten till farfar, sen körde pappa mig och sambon till Avesta och farmor och farfar för att fira farfars 82-årsdag. Väl där så fikade vi lite, åt tårta och smörgåstårta.
Sen iväg hem, för reklamutdelning för min del.. -.-.. Lagomt kul är det att åka hem för att vara tvungen att göra det.

Måndag 2 juni
I Mästerbo som vanligt. Vi tvättade och smörjde lastbilar och lastbilsvagnar. Jag och en till i klassen åkte hem vid lunch i tron om att vi slutade då, men så var inte fallet. Tydligen hade lärarna sagt att vi fick sluta när vi var klara med det, men de sa även att vi skulle sluta vid lunch och att vi skulle tvätta och smörja noggrant; inte stressa. Men det fick man ju straff för sen på tisdagen..

Tisdag 3 juni
Avslutningsdag i Mästerbo. Vi gjorde oss alla som var där (Avesta 1or, Hedemora 2or, Hedemora 3or tror jag det var) till 5 grupper. Så skulle vi bestämma över oss alla i gruppen över vem skulle göra vad av: Köra bil, backa med lastbil, backa rakt bak med släp, köra truck och köra hjullastare. Jag fick den att backa med släp.. slalom mellan koner.. *pjuh* det var då inte det enklaste, men klarade nog mig rätt så bra ändå. Det blev en avestaetta som fick backa med släp.. det gick jättebra för henne, men det lite pga att hon hade en lärare bredvid sig som gav anvisningar.. men ändå riktigt duktigt genom att hon aldrig kört lastbil tidigare.
Efter tävlingsmomenten så åt vi korv med bröd, sen blev det diplomutdelning, både till det vinnande laget (grupp 2), mitt lag (grupp 5) kom sist.. grupp 4 blev 4:a, grupp 3 blev 3:a.. :P.. men grupp 2 vann som sagt. Så.. diplomer delades ut till vinnargruppen.. så delades det även ut diplomer till de treor som backade med släp pga en mycket bra insats.

Sen straffen som jag och klasskompisen fick pga att vi "smet" vid lunchen under måndagen. Jag och han fick pumpa diesel från en tank till en slags behållare i huset. Det tog väl ungefär en 20 min. Men jag ångrar då som bara den att jag åkte vid lunchen, hade faktiskt tanken att åka tillbaka för att se om det skulle göras klart det vi höll på med (ja.. det var lite kvar att smörja) men.. sket´it.. :(.. Men vi kom ändå rätt lindrigt undan.. ganska värt ändå att pumpa 20 min istället för att smörja och tvätta i 2 timmar till.. :P.. Men taskigt mot klasskamraterna var det, precis som lärarna sa.

Onsdag 4 juni
APU-dag på Ernst. Började 5:00 slutade runt 14:30 = rätt lindrig dag faktiskt. Hade också lite tur genom att den jag åkte med hade så att han bara behövde trycka på en knapp så täcktes bil och släp (var för sig).
Åkte sträckan: Avesta-Larsbo (vid Kopparberg typ) - Rättvik - Avesta.

I dag då...
Nu så har man fått sommarlov.. :D.. Var avslutning i aulan där det spelades tre låtar, en pop, en rock och en ballad-låt. Så sjöng vi "Den blomstertid nu kommer" såklart. Sen så hade vi fordon samling med läraren. Han berättade bland annat att de skulle ha möte med Ernst Express över praktikplatserna till hösten, för de kommer att behöva minst 25 chaufför till i framtiden pga utbyggningen av Outokumpu här i Avesta, vilket verkar ju jättelovande.. :D.. Härligt med garanterat jobb. Fast jag skulle ändå inte vilja bo kvar här så väldans många år till. Möjligen att jag skulle kunna jobba på Ernst i ungefär ett år, sen flytta. Men det beror också lite på hur mamma kommer flytta. Hon pratar ju om att flytta rätt snart.. men det visar sig hur det blir med det. Hade ju helst velat bo hemma den första tiden man är ute och jobbar för att tjäna ihop lite extra pengar.
Men... som sagt, det visar sig.

Nu ska jag bara njuta av sommarlovet resten av dagen!

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback