Ny vecka!

Hejsan Bloggen! Ja, nu var det ett tag sedan jag bloggade igen. Det har ju inte hänt så mycket speciellt då, vilket nog kan vara orsaken.

Fredag 20 juni
Självaste midsommarafton då. Var hemma och tog det lugnt. Åt god mat, och så godis och läsk på kvällen.

Lördag 21 juni
Tidningsförsäljning samt reklamutdelning som vanligt. Det känns lite blandat varje gång man ska ut med tidningarna. Vissa gånger så känner man nästan en liten pest över att man ska upp och sälja. Men vissa dagar känns även att man tycker det ska bli roligt. Men alltid när man har kommit ut och sålt några tidningar, så är det inte så farligt ändå.
Framför teven på kvällen

Söndag 22 juni
Tidningsförsäljning. Fick extra många tidningar över pga den orsaken som stod på länken som jag länkade upp. Jag fick ett samtal från "hon som äger distriktet":s mamma som undrade om Aftonbladet hade pratat med mig eftersom jag fortsatte gå på hennes distrikt på lördagen. Jag svarade ju då: "Ja, det gjorde jag" och att det var för att "säga hejdå". Nu sa jag ju inte det till alla, utan bara till en dock.. men.. hehe.. ändå. Ville ju ändå se hur länge det skulle gå innan det var någon som skulle ringa.
Så... Hon ringde i alla fall och undrade. Vi pratade en stund. Hennes mamma berättade att de hade varit med om en liknande sak, att de hade råkat (utan att veta om det) sälja på någon annans distrikt och att de slutade direkt med det när de fick reda på det.

Hon berättade också att det var tio personer som hade flyttat ifrån deras distrikt, och om att det är väldigt sällan den nya personen/-erna också kommer att köpa. Där tyckte jag nästan lite synd om dem (ja.. det är ju både hon och hennes mamma som går med tidningarna). Så... ja.. jag gav med mig. Jag sa att jag inte skulle sälja där nåt mer då. Men eftersom det var en som betalade för söndagen som jag sålde till så berättade jag ju det då, och det var ju okej.
Hon berättade ju åter igen att inte de ville komma i konflikt, vilket inte jag heller vill. Men det känns ju väldigt snopet, vilket hon också förstår.

Men jag står i alla fall i kö för det distriktet nu (ifall de skulle sluta av någon anledning, innan jag slutar).
Ja... Får se hur länge till jag säljer. Resten av sommaren i alla fall. Det beror ju på om jag får nåt annat deltidsjobb. Det kanske dyker upp någonting då jag har skaffat körkort?!

I dag 23 juni
Såg på "Hej hej sommar" som vanligt på morgonen då. Snorade och nös en hel del under gårdagskvällen. Det har lagt sig det mesta nu i dag, men snörvlar och nyser lite nu och då fortfarande. Jag får sådana dagar ibland, även fast jag tar en allergitablett varje dag.
Det som är så bra när vi är i Norge hos mormor och morfar är att jag slipper ta tabletter där. Det är nog mestadels för att de bor mot havet och att det då inte finns så mycket pollen i luften. Men när jag ska vara i deras stuga som ligger lite längre in i en mindre fjord, så måste jag ta tablett då.

Så... Det är ju en väldigt stor fördel om jag hade tänkt flytta upp dit någongång i framtiden.
Jag såg en jobbannons för ett par dagar sedan från ett åkeri i Hammerfest (
http://i28.tinypic.com/2h6hspl.jpg )
Det ligger ju "rätt" långt norrut. MEN... Firman står för bostad, vilket betyder väldigt mycket. Bara firman kan erbjuda en bostad, så kan jag jobba där direkt. Men skulle ju helst vilja bo liite närmare mormor och den övriga släkten (typ Bodø, Narvik eller Tromsø kan jag tänka mig).

Nä.. Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback