Tisdag 1 juli!

Hejsan Bloggen! Haha.. Var tvungen att kolla vad det var för datum. Dumt va, när det är 1 juli och allt?! :P

Var hos pappa i helgas dådå.
Under lördagen så var vi bl.a till Borlänge och åkte runt lite för att kolla på tälten och lite på stan, för det var ju kanske som bekant "Peace & Love"-festival. Så det var en hel del ungdomar som gick på stan. Både lättklädda och svartklädda typer.
Under söndagen så hade vi tänkt att vi skulle bada i badhuset Aquanova. Men äventyrsbadet var stängt, och då ville vi inte bada (poolerna var öppna). Så... Vi åkte in till stan igen och till bowlinghallen i centrum. Den var tyvärr stängd på söndagar, så det gick inte heller.
Och när pappa beställde tågbiljetter i torsdags så fanns det inga platser kvar på tåget hem på söndagen (det fanns dit dock). Så... Pappa fick lov att köra oss hem med bilen. Eller ja, rättare sagt att jag fick övningsköra hem.. :).
Vi hade tänkt oss att spela pingis, men det gick inte heller eftersom pappa tog med sig fel nyckel, så... istället så gick vi 1,5km på elljusspåret.. :P

Så.. Ja.. det blev inte en sån jättelyckad söndag med andra ord.
Inte heller på kvällen. Man kände att man inte riktigt duger till. Brukar få sådana små perioder ibland. När man känner att ingen tycker om en, att ingen skulle sakna en om man dog etc etc.

Men till skillnad från de som har tagit självmord, så funderar jag INTE alls på det. Jag tror nämligen, även i de hårdaste perioder, att det kommer att bli bättre sen. Det måste man tro på. Jag tror nämligen att allt kommer bli bättre när jag flyttar och skaffar jobb. När skolhelvetet är över. Jag tänker då verkligen inte gå i skolan nå mer efter gymnasiet. Aldrig! Ja, isådanafall utbildning för att bli lokförare, men det är ju dock bara 40 veckor eller nåt sånt.. och det mesta ute på spåret då.

I går så fick man då inte mycket gjort. Hade tänkt att diska, men det blev inte av. Jag åkte till stan och lämna in cd-skivor på biblioteket. Sedan på eftermiddagen/kvällen åkte jag till stan igen för att vara med en kompis ett par timmar. Det var länge sedan jag var med han på stan, han har ju annars cyklat hit och gått runt med mig i Krylbo istället.

I dag så är morsan hemma. Vi ska om inte alls för lång tid åka till Hedemora och ta en glass på Lappens. Det är göttans! Har annars inte gjort så mycket annat än att ha setat här. VEEEET ska sluta med det. Men man får liksom inte fingret ur bowlingklotet nångång. Man bara fortsätter och fortsätter bowla. Utan att tänka. Ja, inte bokstavligt då. Men ni fattar nog. Istället för bowlingklotet är tangentbordet och musen.

Nej, jag ska nog försöka ta tag i att göra nånting nytta i dag. Typ... diska..
Ha det gött!
//Jocke


Kommentarer
Postat av: Ida

Haha :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback