Söndag 13 juli!

Hejsan Bloggen!

Jag skriver ett litet längre inlägg i dag då eftersom jag troligen inte kommer att skriva på lite över en vecka nästa gång. Men självklart kommer jag att skriva vad som har skett under pappas vecka, lite kort sådär som jag brukar göra. Här tar man inte bort traditioner hur som helst heller.. hehe.. Aja, hoppas det är någon som läser iaf ^^

I går så blev man då inte sittandes hemma hela dagen i alla fall, som det kan ha en tendens till att göra.
Var först med tidningar på morgonen/förmiddagen. Det går lite sisådär under sommaren. Knappa 20 tidningar sålda, då får man vara nöjd.

Efter det så läste man tidningarna (alltså bilagan också då, inte läsa samma nr flera gånger om du trodde det) :P.
Under tidningsläsningen så blev jag överraskad över att mamma och syrran hade planerat att vi skulle åka till Max i Borlänge, vilket vi gjorde under den tidiga eftermiddagen. Vi passade även på att handla på ICA Maxi, där det för övrigt finns M&M.. :D:D:D

Nästan på en gång när vi hade kommit hem så bar det i väg till Avesta och farmor & farfar. De ringde nämligen innan vi drog till Borlänge och frågade om vi var sugna på att spela lite mini-golf vilket inte lät så tokigt. Så... Våran farbror kom och skjutsade oss mot minigolfbanan bredvid D-hagen ni vet (eller K-feldt kanske man ska säga numera?!).
Vi var, under golfandet, lite ängsliga över om det skulle börja spöregna därsom det åskade och hade sig tidigare under lördagen. Men det droppade bara litegrann lite nu och då.

Det är ju då 18 banor man ska igenom. Högst sju puttar på varje. Jag klarade mig igenom med 73 puttar (alltså.. *tar fram kalkylatorn* ca 4 puttar per bana i snitt *sätter fingrarna i kors, lutar händerna till höger och vänster vajandes som en segergest*).

Jag och syrran låg lika fram till sista banan. Hon klarade den på det tredje puttet. Och jag? Självklart gjorde man hole-in-one.. :D. Men får väl erkänna att jag fick sju putts på någon bana :(.. då var det bara att ge upp.. hehe

Efter minigolfandet så åkte vi hem till farmor och farfar och fika lite; våfflor med tillbehören glass, jordgubbssylt eller hjortronssylt fanns det att välja mellan. Smaskens!

Så pratade vi lite om ditten och datten. Både hur det skulle bli i sommar. Och så självklart så pratade farmor om när hon bodde där uppe, ett par mil från där mormor och morfar bor, när hon var liten. Hon berättade bland annat om att det var ett hus på deras gård på den tiden som blåste ner när det var nästintill orkanvindar, men deras gammelstuga stod kvar. Det låg väl i lä på nåt sätt pga fjällen eller något antog vi.

Sen skjutsade våran farbror hem oss igen till morsan. Vi kollade på Sommarkrysset och så nån film på trean "Drop dead gorgeous" hette den. Bra film! Den handlar ju om nån skönhetstävling för tonårstjejer, och så händer det lite tokigheter kring det. En amerikansk-tysk humor.

En helt otrolig sak skedde i går.. Jag satt inte vid internet på HELA långa dagen. Det var ett bra tag sedan sist jag gjorde den prestigefyllda händelsen här hemma. Hos pappa blir det ju ingen internet under en HEL vecka, HUR ska man klara sig?! Aja, har i alla fall South Park, Mythbusters och Huset fullt att kolla på om det skulle bli totalt tristess ^^

Ja, vad är planerat under pappas vecka då? Det vet jag faktiskt inte. Det enda som är planerat är att eventuellt åka till Stockholm och på en 24h-kryssning. Och så på tisdag då min farbror (inte han som skjutsade oss i dag utan min andra som bor utanför Borlänge) fyller år, så det blir nog att åka till hans familj då och fira lite. Lite speciellt i år är det för honom. Det är det egentligen för alla som fyller 54 år i år. De är ju född 1954 och så.. ironiskt nog så fyller de 54 också :O :P

Nej, ni får ha det så bra!


//
Joakim Bowlingsen "Manager för Bubbles samt VD för SBF*"
Käggelgatan 14
133 71 Ribban

*= Svenska BowlingFörbundet så klart :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback