Onsdag 16 juli!

(OBS! Detta inlägg är skriven under onsdagen den 16:e juli. Inlägget lades upp veckan efter ungefär).


Hejsan Bloggen!

Ja, då var det onsdagen den 16:e juli då (mina fingrar höll i en mikrosekund på att skriva "juni", men min hjärna sa åt fingrarna att inte skriva det då det ju är juli).

Måste bara berätta om det som skedde på tåget på väg hit söndagen den 13 juli.

Pappa hade inte fixat tågbiljetter, så i stället så tog vi med oss pengar för att eventuellt om konduktören kom, att betala direkt på tåget.

Vi hann till strax innan Säter, då kom det en konduktör gående bakom oss. Tjejen som satt bakom oss hade inte heller biljetter med sig, så konduktören höll på att krångla med apparaten rätt länge. Han sa att de hade tur i dag om han inte fick igång maskineriet. När vi hade börjat rulla från Säter så funkade den där maskinsaken igen och han fortsatte.

Jag kom på idén att vi skulle låtsas som att vi inte var nya resanden (rent teoretiskt sett så var vi ju inte det. Vi hade ju för fan åkt i över en halvtimme) :P. Iaf så kom jag på idén att bara fortsätta titta ner eller läsa (jag hade då läst ALL text på de sex sista sidorna i "Kupé". Alltså om kortet, Sveriges Järnvägskarta etc. Men det funkade! Han gick förbi en gång till t.o.m. Lite snopet kanske för hon bakom som fick betala 120:-. Man var nästan lite rädd att hon skulle säga till eller något, för vi klev på samtidigt :P. Men det gick bra.. hehe.. Gratis! :D


I tisdags så fyllde min farbror år. Lite roligt är ju som sagt att han har fyllt 54, är född 1954 och att hans dotter är 27 år (54/2 är? Just det... 27). Lite lite speciellt är det ju.


I morgon så fyller syster år. Moppeåldern kommer hon att komma upp i då. Vi ska i alla fall ta en liten fika med 54-åringen och hans fru.


I dag så vi varit in till Borlänge och köpt tågbiljetter för fredagen och söndagen. Ska ju åka finlandsbåt till helgen. :D
Vi drar med tåg på fredag förmiddag till min andra farbror, som är den yngsta (Tobbe 54, Pappa 44 och Lars 42 är mina farbröder). Vi ska alltså åka till Lars, som bor i Stockholm. Vi ska sova över hos honom till på lördagen, då Viking Line avgår väldigt tidigt på morgonen. Under fredagseftermiddagen och kvällen så ska vi gå runt lite i Stockholm, äta ute någonstans och en eventuellt Grönan.

På båten sen äter förmiddagsbuffé under lördagsförmiddagen, senare på kvällningen så blir det kvällsbuffé. Vi kommer att vara framme i Åbo mot kvällningen, och är framme i Stockholm tidigt på söndagsmorgonen. Vi äter då sen frukostbuffé innan vi knallar i land igen.

Vi åker sen på söndagsförmiddagen med tåg mot Borlänge igen.

Ska troligen till mamma på tisdagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback