Måndag 28 juli!

Hejsan Bloggen! Ja, nu var det ett par dagar sedan. Anledningen denna gången är att jag har varit utan internet över hela helgen = inte så värst kul. Men man har då hittat på andra saker att göra. Jag har ju för exempel haft tidningar och reklam. Rekordlite reklam. Endast 4 saker/hushåll. Lite över 80 kr tjänade man.. :P.. JÄTTEmycket för ca 30 minuters sortering och 1½ timmes utdelning va? Ja, okejdå.. jag fick motion också.. i värmen. Tog med mig 1,5 liter vatten. Drack nästan upp allt (ja inte på en gång då men några dl då och då). Gud vad man svettades. Det är drygt när det är så pass mycket varmare ute än inne.
Men så länge till kommer det ju inte bli det. Drar ju norröver i morgon. Åker med tåg från Gävle strax före kl 20. Hoppas på att det inte blir så värst många timmar försenat, för ni känner ju till SJ, eller hur? En timme försenat kan faktiskt nästan vara acceptabelt med en restid på nästintill 20 timmar.

Man blev nästan lite orolig när man hörde på nyheterna för ett par dagar sedan att Norrlandståg hade blivit inställda pga ett banarbete utanför Bastuträsk. Men det var, som tur är, bara nu helgen som var. Så... Hoppas inte vi drabbas så mycket utav det. Annars så hade vi ju varit tvugna att stiga upp mitt i natten, tagit bussen ett par mil, sedan på tåg igen... :S.. Det hade inte varit så kul. Menmen.. det slipper vi nog.

Jag har alltid tyckt att det är lite speciellt mysigt att sova på tåg. Det rör på sig lite. Man hör loket tuta lite nu och då. Ventilationsljud.. mm.. Barnaminnen är vad detär. För har ju åkt tåg alla somrar mellan 1991-2005. Ja, plus någon jul också. Det är strax över 15 gånger. År 2006 tog vi flyg från Arlanda-Kiruna, sen bil 5-6h från Kiruna till mormor. Förra sommaren (2007) åkte vi flyg från Gardemoen-Narvik/Harstad. Därifrån är det ca 1½h bilresa.
I år tar vi tåget från Gävle som sagt (för att tåget går från Stockholm, inte som Göteborg som tidigare). Till skillnad från de flesta gångerna tidigare så slipper vi byta tåg i Boden, utan den går hela vägen till Narvik. Därifrån är det ca 3h bilresa. Tågresan tar ca 20h, medan en flygresa från Arlanda-Kiruna samt Gardemoen-Evenes tar 1½ h, så det är lite tidsskillnad. Men.. bara man håller sig sysselsatt på tåget så går det då rätt fort ändå ^^.

Nej, nu ska jag fortsätta äta på min kebabrulle.. :P

Ha det gött! Får se om jag kanske bloggar en gång till innan vi drar (imorgon förmiddag med andra ord). Men.. bara kanske. Annars så bloggar jag när jag är där uppe, för från och med förra året så fick ju även mormor och morfar internet.. :)

//Jocke

Kommentarer
Postat av: Drina

sv: Jag har hört talas om vintergatanserien men såg den aldrig, tror att jag mest flängde på festivaler den sommaren..



Hade det forsat blod ur näsan hade jag nog också rakat bort mustaschen men jag tror inte att det är en vanlig biverkning av skäggväxt? :)

Postat av: Drina

Fy, jag fattar egentligen inte varför jag inte flyttat till nåt varmare land för länge sen? Jag gillar verkligen inte kyla..

Försök att komma ihåg att du tyckte +15 var "kyligt" sen i vinter när termometern visar två decimeter under noll.

2008-08-01 @ 00:58:48
URL: http://drina.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback