2-6 juli!

Hejsan Bloggen! Jahapp.. Ett par dagar sedan igen då. Blir så när man inte har tid eller lust att sätta sig ner att skriva ett par rader. Händer ju inte så mycket speciellt heller, i alla fall som kanske inte är så intressant för er, bloggläsare, att få veta.

Onsdag 2 juli  - Fredag 4 juli
Tiden flöt på. Försökte så gott det gick att städa här hemma, vilket det inte blev så mycket, men lite ändå.
Under fredagen så tog faktiskt jag och Ida oss ut en vända i skogen och joggade. Jag joggade 2 km, och hon 1,5 km. Det känns så härligt efter man har sprungit. Och en tid efter så känns det faktiskt som att det är lättare att andas. Det kanske har med att lungorna utvidgas eller nåt?! Man känner sig också väldigt nyttig när man har sprungit. Ska nog ta och springa i morgon (måndag), om det inte regnar. Annars på tisdag.

Lördag 5 juli
Sålde Aftonbladet. Ingen reklam denna helg och nästa eftersom det är sommarledigt, vilket faktiskt var rätt skönt. Sålde rekordlite tidningar i går. Gick inte alls bra! 19 st tidningar sålde jag. Jättelite! Men... Det är ju mitt i sommaren. Folk är lediga/bortresta, vilket man får.. tåla som försäljare man är.

Under kvällen så var jag till min kompis i Avesta. Efter en stund så mötte vi en till bekant, som följde med oss under våran långpromenad som vi brukar göra. Gå och prata.
Vi gick bl.a till Avesta Central (den där onödiga stationen i Avesta ni vet.. vafan det finns ju en väldigt duglig i Krylbo). Vi gick in i väntsalen (nya upplevelser). Jag gick och kollade runt. Var sen in på en toalett, för att kika in. Det var en handikappstoa, så det fanns både en larmknapp och en "återställningsknapp". Jag, nyfiken som jag är, tröck på larmknappen. Som väntat, så började det blinka en röd lampa utanför och tuta (det visste jag i och med att det fanns en sådan toa på fritids). Jag tröck på återställningsknappen, och det slutade. Alldeles strax efter så började högtalarsystemet ljuda: "Dörrarna låses, utrym lokalen". Inte lite skraj man blev då. Det tog inte många sekunder innan vi gick ut därifrån.. hehe.

I dag 6 juli
Lite, lite bättre gick det i dag med försäljningen... 21 st tidningar sålda. Men rekordlite för en söndag. Men den större anledningen är ju att jag har slutat gått på det område som egentligen inte var mitt.
Men jag orkar då inte värva några nya. Några anledningar: 1. Säljer varannan helg 2. Det är sommar.
I dag har jag i alla fall riktigt tagit tag i städningen. Diskat har jag gjort. Det är lite min syssla här hemma. Det är för det mesta jag som gör det. Mamma har mest hand om tvätten. Syster gör lite här och lite där, om ni förstår vad jag menar. Det var en rätt stor diskhög, men nu är den nästan ingenting. Tar resten i morgon. Tror jag diskade i ungefär en timme utan paus.. hehe. Ja, ibland får man sådana ryck.. :P
Hade tänkt att jag skulle ta resten av disken i morgon, och så städa ur våra två svarta bokhyllor vi har i vardagsrummet (damma av, rensa mm). Och även tv-bänken då samtidigt. Man måste ju hålla det rent ifall man får några främmande på besök.. hehe.. Men ändå, rätt som det är kanske det är någon som kommer på besök, och så ser det ut som en svinstia: tre bowlingklot på golvet, 5 pingisrakertar i sofforna, de fem tusen små dammråttorna... ja.. ni fattar.

Nej. Ha det så bra nu. Inte stressa, det är inte bra. Ta det lugnt, det är ju sommar. Njut av den tiden som är nu.

//Jocke

Kommentarer
Postat av: Drina

Härligt att höra Jocke! Tack för supporten. Sprid gärna ryktet om klart du vågar-bloggen, jag känner på mig att den kommer att spåra ur rejält.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback