Wännsdej!

Hejsan Bloggen!
Ja, då var det onsdag i dag då, vilket har betytt studier på K-feldt (kom ihåg var ni läste den förkortningen först).

Hade först religion. Där läser vi nu om etik och moral. Om olika situationer där man väljer mellan olika alternativ man kan göra. Till exempel om en tjej har haft fyllesex, ska hon berätta för sin pojkvän om det osv.
Så fick vi skriva en lista på fem saker som vi värderar mest här i livet. Min såg ut såhär:

1. Familjen
2. Bostad
3. Arbete
4. Lönen
5. Resor

Jag trodde att det skulle vara svenska nästan direkt efter religionen, men det visade sig att det var över 70-80 minuter emellan.. :P

Hade avtalad dit med matteläraren, då jag ska läsa klart Matte B samt att 2 st i min klass ska läsa klart A, så vi möttes upp och pratade lite.

Sen var det svenska. Med samma läraren som på religionen. En riktigt j*vla kärringj*vel XD. Hon pratar med oss som om vi vore 6-åringar. Och i tillägg en riktig gnällig röst. "Jaee.. Dåe tar vi upp boken ne" osv.. -.-
Fast gillade henne mer i dag, än den första lektionen i går. Man har väl inget annat väl än att stå ut ett år.

Sen jag kommit hem har jag i princip bara setat här bakom datorn (ja? framför sitter man väl inte?).
Har bland annat kollat lite på lokförarutbildning, både i Norge och i Sverige (har även kollat upp det tidigare, men kände för att läsa det igen) :P. Bland annat vilka krav som ställs osv.
Har funderat lite på lokförare. Faktiskt enda sedan lekis. Sen så har ju lastbilschaufför kommer mer och mer in i bilden. :)

Men jag tror nog att chansen är rätt stor att om jag skulle gå lokförarutbildningen, så blir det nog i Sverige.
Men åldersgränsen är ju 21 år, så det blir iaf några år som lastbilschaffis. Sen när man blir vid den åldern så får man väl se hur man väljer. Man kanske redan bor i Norge och trivs jättebra?!
Ja, det visar sig.

Nej, nu ska jag strax gå och lägga mig faktiskt. Eller ja.. om lite över en timme eller nåt. Måste ju upp strax före 5 i morgon bitti, då jag har APU hos Ernst Express i morgon.

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback