Torsdag 17 april!

Hejsan Bloggen!
I dag så har man varit i skolan då.. :P.. Första lektionen var idrott, och där så dansade vi (fordon+bygg) med tjejer från andra klasser (bl.a handel). Vi dansade bl.a vals och lite olika bland-danser. Det var kul. Det var länge sedan man har hållit i så många tjejhänder.. hehe

Sedan så var det svenska. Och då gick vi igenom lite snabbt inför provet som vi har imorgon, som jag inte alls har läst på. Provet är alltså om Medeltiden och Renässansen.. -.-.. Visst låter det väldigt roligt? Iaf så gick vi igenom det i dag; läraren nämnde olika kända författare och berättelser från de olika tiderna och skillnaden från de.

Sedan under naturkunskapen, så var det läxförhör på "försurning", som jag inte heller visste om eftersom.. ehm.. det var ett tag sedan man var på naturkunskapen senast.. :P.. Men gjorde den iaf.. och jag tror faktiskt att jag klara det. Det var bara att skriva vilka två ämnen som människan släpper ut i luften för att bidra till försurningen (koldioxid och svavel skrev jag) och sånt. 7 frågor var det, och hälften rätt för G.. så.. nog kommer jag klara det allt.

Sen var det inget mer för dagen.
I dag så jobbar morsan kväll (till 21.15), så.. syrran och jag ensamma hemma, vilket i och för sig är skönt. Det blir väldigt lugnt eftersom vi för det mesta ändå sitter vid datorn resten av kvällen.. hehe.

I helgen så blir det att vara hos pappa som vanligt under de jämna veckornas helger. Har ännu inte fått nåt mail där det står en kod, som man då skriver in i biljettautomaten på stationen för att få ut tågbiljetter.. så.. antagligen så blir det bilfärd, om han kanske inte skickar imorgon förmiddag.. eller kanske i eftermiddag.

Det händer nog inte så mycket speciellt den närmaste tiden. Det tickar på som vanligt.
Det är ändå bara 7 veckor kvar till sommarlovet.. :O.. Det känns inte som det direkt. Visst.. man känner vår i luften.. men.. det känns inte som att det är sååå pass nära sommarlovet. Fast det är ju i och för sig bara bra det.. ;)

Läste nyss en gripande historia på Fragbite (en slags forumsida som egentligen är tillägnade för CounterStrike-spelare men forumet handlar mindre och mindre om det och mer och mer om lite annat, som nyheter och händelser). Iaf så läste jag en väldigt gripande historia där som en har skrivit.
DIREKTLÄNK TILL DEN GRIPANDE HISTORIEN FRÅN MIN BILDDAGBOK!

Aja.. Nu ska jag fiffla vidare.

Ha det gött!

MVH
Jocke
- bloggare och stundent
[email protected]

PS! Säg gärna till om det är några ändringar eller förslag på saker eller grejer som jag kan ta med! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback