Tisdag 22 april!

Hejsan Bloggen! Har faktiskt ingen aning om vilka som läser min blogg, så kommentera gärna.. :).. Vet att bara nån få brukar läsa ibland.. och den besöksmätare som ni ser här till höger på denna sida, är ju inte per person utan hur många gånger nån har tittat på sidan.. även varje gång jag går in på sidan och kontrollerar så att allt är ok.

I dag så har man kört hjullastare och lastbil dådå. Gjorde en uppfart.. ända från grunden.. med hjullastaren. Så kom läraren ungefär halvvägs och visade mig lite tips och gjorde lite, så fortsatte jag. Det är lite trixigt att få till det.
Sen på eftermiddagen så körde jag OUS:en (rätt gammal Ernst-bil.. från.. tja.. -89 kanske?) med en lärare.. räknade ut på färdskrivarbladet, så.. hann köra 7 mil.. :P. Körde på slingrade jäkla vägar mellan Fors-Garpenberg-Horndal. Sen förbi Folkärna, Brovallen och till Mästerbo via rv70. Det är ju såklart roligt att köra lastbil, men inte direkt så kul när växelspaken krånglar.. som den gjorde ett par gånger i dag.. för att man inte får i växeln. Men efter nån sekund så.. men tar det bara ett par sekunder så kanske den växeln man hade tänkt få i fel.. :P..

En i min klass körde upp i dag. Han hade gjort teorin för nån vecka sedan, så provade han att köra upp i dag. Han blev tyvärr inte godkänd.. :(.. Det verkade ha att göra med att han inte riktigt fick till det att fickparkera.. och så låg han lite för mycket till vänster. Men det sistnämnda är rätt lätt gjort när man har kört rätt mycket mer lastbil än personbil på sistone. Han ska få köra upp igen på fredag.. eller på måndag. Ja.. får se hur det kommer att gå för mig med uppkörning.. fyller ju 18 i augusti så.. det blir så fort skolan börjar igen efter sommarlovet. Men sommaren går ju som bekant väldigt snabbt.

SDR Reklam har ringt 3 ggr till mig i dag.. :p.. Först gällde det Gripgatan.. hade "glömt" att gå till 3 trappuppgångar (det blev försent i söndags.. klockan blev efter 21 så..).. Andra gången så var det en adress vid Wiggmans som sa att de inte hade fått, och adressen var heller inte med i gånglistan heller.. :S.. Sen tredje gången så gällde det två trappuppgångar bredvid anledningen till att de ringde första gången.. :p.. Men.. det är fixat nu. Har egentligen "missat" 3 trappuppgångar till just pga att det blev försent. Tog ju alla lägenheter (de runtomkring och rätt nära här där jag bor då), sen blev det gränderna och månrundan och solvändan (eller tvärtom kanske.. månvändan och solrundan? aja).
Så.. När han ringde den tredje gången så sa jag att det är lite svårt att hinna med två distrikt varannan helg. Kan ju gå två nu i helgen eftersom det är mammas helg.. och så sa jag att jag inte kunde gå två helgen efter.. men ett hinner jag dock.
Det går ju faktiskt bra med två distrikt.. bara man inte gör allt på en gång. Då vet man ju med erfarenhet hur det blir. Stora skavsår mellan låren.. ont i kroppen.. trött.. Men tar jag ungefär hälften på lördag och hälften på söndag så går det bra.. :)

Får se vad man ska hitta på nu då. Jag ska nog ta och göra lite nytta här i hemmet tror jag.. så blir mamma glad när hon kommer hem från jobbet ikväll.. :)..

Blir att lägga sig tidigt ikväll då. Redan vid 21. Måste ju upp kl 4:30 pga praktik. Det var ett tag sedan nu jag APU:ade. Två onsdagar har jag varit hemma.. orkade bara inte.. ville bara vara hemma och slappa.. så har det både varit lov osv. Men imorgon så... då.. och så de flesta onsdagar fram till sommarlovet. Nu är det "slutskolkat" för detta läsår.. :P.. eller nja.. just skolkat jag faktiskt inte gjort på ett bra tag.. mamma ringde faktiskt igår.. :)

Aja.. Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback