Måndag - kördag?

Hej Bloggen! Ja, idag så har man varit ute och kört lastbil.. på en måndag.. :)

Men inte direkt, utan först hade vi ett slags prov (kartprov). Heh.. ja.. hela provet bestod av 6 frågor med tre kryssalternativ där ett är rätt. Så skulle man räkna ut både hur långt det är från ett ställe till annat, hur lång körtid det är osv. Gick bra.. ALLA rätt.. :D.. Eller ja.. ett fel egentligen, men det var för att läraren som gjorde provet hade en nyare kartbok (från 2005) och de flesta av oss i klassen hade från 2003, så.. färjeförbindelsetiden mellan Nynäshamn och Visby var lite kortare i den nyare boken eftersom det går en nyare och snabbare båt däremellan nu. Men.. enligt min kartbok så fick jag alla rätt.. :P

Delade ut resten av reklamen idag också. Orkade inte med att gå hela igår samt att ett par poolers kom och ville att jag skulle hänga med ut och gå en stund så.. fick lägga av lite. Men de hjälpte mig i slutet för att bli klar med gränderna.. det tackar jag för.. :D

Har känt mig lite hängig nu sen jag kom hem från reklamen. Har också fått jäävligt onda skavsår "mellan benen" om Ni förstår vad jag menar.. ^^.. Så.. läget är inte riktigt på topp just nu. Känner mig lite varm och degig också.. kanske håller på att bli sjuk. Var ju en stund sen sist. Hoppas inte.. vill inte det.. ska ju på jobbinterju på onsdag.. då kan jag ju inte spy ner arbetsledaren heller.. då minskar nog mina chanser till att få jobb drastiskt.. :p

Jaha.. Körningen då.. den hade jag helt glömt bort.. :p.. Gick rätt bra. Jag körde för det mesta stadskörning (inne i Avesta då) rätt mkt. Bl.a träna på svängar, då man samtidigt ska hålla reda på fordonets placering osv. Gjorde också en hel del träningar på vänstersvängar i rondeller.. och så visade han lite körteknik osv. Så.. en lärofull dag ändå.

Nä.. Jag får väl dega vidare.. Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback