Måndag 21 april!

Hejsan Bloggen! Ujuj vad tiden går. 21 april idag då. Ja.. smaka på det datumet ni!

I helgen så har man varit hos pappa som vanligt. Han kom och hämtade oss med bil på fredagen, för att vi skulle spela pingis en timme. Det gick bra. Vi spelar i stort sett numera alltid "kung" när vi spelar pingis. Det är liksom det bästa när man är tre st. Om våran farbror är med så spelar vi först 2 och 2.. sen rundpingis. Kung är ju då att det är en spelare som står på ena sidan.. och resten då på andra. Så ska de andra spelarna försöka slå ut kungen genom att antingen smasha då eller på annat sätt försöka få kungen att missa. Kungen servar hela tiden. Så brukar vi räkna hur många gånger kungen vinner (alltså.. om nån av de andra spelarna missar). Jag brukar då inte få mer än 3-4-5 ggr på sin höjd. Pappa brukar få 14-15. :P.. Men han är ju vuxen.. så.. ^^ :P

Pappas sambo var också med då... hon gick i skogen (med sin gravida mage då ^^) medan vi spelade pingis. Blev rätt förvånad när pappa sa att om jag ville så fick jag köra hem. Hade inte hon varit med, då hade det liksom varit standard. Men hon har aldrig tidigare velat (vågat) åkt med, förutom när jag skjutsade henne till Karlbo precis i början när jag övningskörde. Då var hon rätt nervös.
Men det var ju precis i början då.. nu har jag ju kört ett antal mil.. med både bil och lastbil. Så.. man är ju rätt säker nu på själva körningen. Det är väl lite småsaker som man behöver träna på.. som att kanske få lite mera flyt i körningen.. kolla så långt innan det går om det är fritt i en korsning/rondell, så att man inte bromsar och då dra onödig soppa. Ja.. vissa korsningar måste man ju smyga sig fram i.. men det som jag nämnt har jag faktiskt tänkt på.. det sa läraren till mig i förra veckan att det var det jag behövde tänka på.. och det har jag hört tidigare också så.. det behöver jag nog bättra mig på. Men annars så har jag inte hört några fler "klagomål" hehe.

Men.. ja.. det blev jag lite överraskad över att hon ville. Det är ju lite "töntigt" också att det är pappa som måste köra när hon är med, så.. det är väl bara bra.. :).. Det enda negativa, vad jag vet, som var att det var jag som fick köra var att hon hade det kanske lite trångt i baksätet, eftersom pappa måste ju sitta fram då.
Lite konstigt är det att tänka på att man kanske har ett halvsyskon nästa gång man är hos pappa.. Den 4 maj har det gått 9 månader.. och det är på en söndag.. då vi är hos pappa. Så.. vi får väl se hur det blir då. Det kan ju bli både 2 veckor tidigare.. eller två veckor senare.

Igår så spelade vi bowling med pappa. Jag fick 457p på tre serier vilket är rätt bra.. :D.. Mina serier: 158, 153 och 146.. :D.. Har nog höjt mitt snitt per serie med iallafall en 20-30p nu den senaste tiden vilket.. ja.. är ju bra.. :D

I dag då... så stannade jag hemma ifrån skolan. Jo, jag vet.. har varit borta en del.. men inte från Mästerbo faktiskt. Ända fram till.. ja.. typ i mars.. så hade jag faktiskt varit på alla måndagar och tisdagar som det har varit. Sen sedan mars så har jag varit borta två tisdagar.. en måndag.. och så nu i dag då.. Så.. två tisdagar och två måndagar på.. ja.. 1½ läsår är väl ändå inte så mkt?
Iallafall.. anledningen är faktiskt i grund och botten reklamutdelningen om jag gjorde igår. Delade ut i lite över 3 timmar igår efter att vi hade kommit hem från pappa med tåget. Hade rätt onda skavsår då mellan låren kan jag säga.. och i övrigt rätt ont i kroppen. Men det är inte bara för att jag har ont i kroppen och skavsår som svider som attan.. utan jag är även trött.. fick inte sova förrän runt 2 inatt.. och inte lagom trött var man när man vaknade 7.30.
Så.. ringde mamma vid 8 och sa som det var.. och hon tyckte ju det var helt onödigt att stanna hemma. Men hon vet ju inte hur det känns.. Fick ju ledigt då.. men hon vill väl mitt bästa så...

Ska nog ta en liten blund snart tror jag. Eller det kanske förstör ännu mer, för då kanske jag inte sova ikväll?! Aja.. en liten blund gör väl säkert inget.

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer
Postat av: Annika

Du kanske ska skippa reklamen på dina pappa helger.. hålla på så där och slita.

Tandställning jaa... vi har det här i stan iaf.. :)

2008-04-21 @ 13:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback