Lördag dådå!

Hejsan Bloggen! Jaha.. Då var det lördag dådå.

Kom hem för inte så länge sedan från reklamutdelning och tidningsförsäljning. Så.. nu imorgon så blir det "bara" tidningsförsäljning och ca 1,5 timmes reklamutdelning eftersom jag var ute runt 2,5 timmar i dag med det.. tänkte ta det mesta i dag, så blir det ju mindre imorgon. :).

Ja.. Ni undrar kanske hur det blev med det där jobbet? Nja.. ingen har ringt än och berättat om jag fått det eller ej.. så.. vet faktiskt inte fortfarande.. men förmodligen inte eftersom de inte har ringt.. men de ska väl ändå ringa oavsett.. eller åtminstone mejla.. han har ju min mail eftersom jag och han som höll i intervjun mejlade lite innan, om vilken tid och plats osv. Så.. får se om han kanske ringer nästa vecka.. man vill ju iallafall få reda på det.

Igår så var mammas arbetskamrat här och vi åt pizza ihop. Jag åt en Calzone (det var länge sen). :).. Så fixade hon min dator, eftersom den åter igen hade börjat krångla (att allt fastnar efter att virusprogrammet har kommit upp.. alltså att inte ens aktivitetshanteraren kom upp när man vill ha fram den). Men nu så.. fungerar det normalt igen.. om inte lite snabbare. Hon gjorde en diskrensning, virussökning, rensade cookies och internet temperare files (eller vad de heter) samt en diskfragmentering.. ja.. och 5 uppdateringar av Windows.. :P.. Har ju inte alls uppdaterat nånting så.. det kan ju vara orsaken.. tihi.. Men saken är ju den att jag stänger ju i princip aldrig av datorn utan försätter den i vänteläge, i och med det så ser jag inte när det har kommit en uppdatering (förutom om ett utropstecken dyker upp bredvid klockan). Men iaf igår när hon skulle stänga av datorn, så var ett alternativ att "uppdatera windows och avsluta" typ.. så då gjorde vi det.. ^^

Usch.. man blir så äckligt torr om fingrarna efter reklamutdelning.. och lite kall är jag också på köpet. Man vill liksom fuktspraya (du vet.. som vanlig spray.. fast liksom fukt :P) fingrarna med varmt vatten.. ååå.. det hade varit härligt.. hehe.. eller bögsmörjt mig med en bögsalva.. ^^

Vad händer ikväll då? Gissa 3 ggr? Framför teven såklart.. som vanligt..
Vi ska hinna titta på både: Postkodmiljonären, Glasklart, Sing A Long och Extra Extra innan läggdags.. hehe.. Så.. det blir tre kanaler man kommer att få användning ikväll. Apropå kanaler.. Vi har ju SVT1, SVT2, TV3, TV4, KANAL5, TV 6, TV 8, KANAL 9, MTV, TV4 Sport, TV4+, Barnkanalen/Kunskapskanalen och TV-Avesta (som det för övrigt inte är nånting på.. bara testbild numera.. Det första som man nog egentligen tänkte på när man skulle börja gymnasiet var att man kanske skulle hamna på TV Avesta..:P). Iallafall.. Det blir ju då 14 kanaler.. med Avesta. Vi har nog.. egentligen.. bara användning av 6 utav dem: SVT1, TV 3, TV 4, KANAL 5, TV 6 och MTV. Resten zappar man bara förbi.. eller kollar på nån enstaka gång när det inte finns nåt annat.. :P

Oj, nu vart detta rätt långt. Hoppas det inte gjorde nåt. ^^

Eder käre
Joakim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback