Fredag 15 maj!

Hejsan Bloggen!
Var i Mästerbo denna dag. Vi hade lite teori om första hjälpen och brand. Läraren berättade lite om olika brandsläckare och hur man ska reagera om man ser en olycka på vägen (man är ju faktiskt skyldig att stanna, om det inte är tillräckligt många där redan som hjälper till).
Sedan fick vi gå ut och prova släcka en brand i en halv dieseltank som brann. Det var ganska kul faktiskt.

Efter det så gick vi som skulle göra kranprovet in. Det var ett rätt lätt prov, endast 8 frågor. Godkänt var 15 poäng, och det var just det jag fick (men även de två som fick 11 och 14 poäng fick också godkänt, eftersom läraren ansåg att det ändå kunde tillräckligt).

Under kvällen så var jag och grillade med två polare (bredvid Lillsjön vid nåt litet tjärn). Det var trevligt. Tror jag åt 7 grillade korvar med bröd :P

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer
Postat av: Daniel

Bara 7 korvar???


Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback