24, 25, 26 maj!

Söndag 24 maj!

Hejsan Bloggen!
Blir gradvis bättre från den tillfälliga magsjukan som jag fick i fredags.
Jag mådde fortfarande lite illa då och då under dagen, speciellt när jag tänkte på chiliostbågarna.

Gick faktiskt ut med reklamen ändå, även fast jag kände mig helt slö i kroppen under fredagen och en liten stund under lördagen också. Det var ganska jobbigt må jag säga. Fick håll redan efter en 11-12 trappuppgångar (som kanske "normala" skulle få) :P. Men.. ja.. Jag tog det väldigt lugnt, redan från början för att jag kände på mig att det skulle bli lite drygare än vanligt.
Så.. Nu har man bara en gång till med reklamen ;) Kommer då aldrig mer gå ut med reklam i mitt liv :P

Aja.. Ha det gött!
//Jocke

Måndag 25 maj!

Hejsan Bloggen!
Var lite osäker på om det skulle vara Mästerbo eller praktik, men chansade ändå och drog till Mästerbo (hade det varit praktik, ja då hade man väl fått åka hem och vara hemma hela dagen) :P

Vi gick igenom lite med lärarna vad vi hade kvar att göra. Jag har ju då hjullastarprov och truckuppkörning. Sedan så sa de att jag hade ett fordonkombinationer bromsar kvar :S.. Vet med rätt stor säkerhet att jag har gjort alla sådana prov (vi har haft en hel del.. så inte omöjligt OM det är så att jag kanske har missat en).

Sedan så fick vi ett uppdrag av läraren Leif. Jag och Zöger drog till matsalen i skolan, för att hämta glasburkar. Vi skulle alltså till bergstäkten i Rembo för att hämta lite olika grussorter (storlekar på gruskornen/-stenarna). Vi var väl där och hämtade sex olika sorter (som vi hittade just då).
Men.. Tydligen räckte inte det. Vi drog återigen till matsalen och hämtade denna gång plastbuttar, sedan till bergstäkten igen.. Denna gång hittade vi nog en 10 olika sorter till (vi åkte runt lite mer i täkten för att leta lite noggrannare).

Nåväl.. Få se om man får göra det som återstår på torsdag.
På onsdag så ska man till tandläkaren på morgonen och laga ett litet hål. Är ju lika bra då det är grrrraatis ;)

//Jocke

Tisdag 26 maj!

Hejsan Bloggen!
Ja.. Tuesday it is. Vi hade Ylva i dag då. Jag lämnade in de böckerna som jag har lånat under typ hela trean :P. Hon pratade väl också rätt mycket om allt möjligt. Bland annat så tycker hon att egentligen så vore det bra om vi hade läst 2000 sidor. Alltså med tanke på att man blir snabbare och bättre ju mer man läser. Och att det egentligen inte spelar någon roll VAD man läser, utan att man läser. Jag tycker nog att jag läser i en ganska medelmåttig fart. Inte saktare än genomsnittet.. det tror jag inte.

Så började vi kolla på någon film. Den hette någonting med "..bredvid Eden" eller vad den hette. En film från 50-talet typ.. fast med färg faktiskt (någon film baserat på någon ÄNNU äldre bok). Jag får väl erkänna att jag inte följde med nåt väldigt mycket :P

Efter lektionerna så drog jag och Zöger till Polisen och hörde om man kunde ta ett foto där, vilket man inte kunde. De tipsade om att man kunde ta på Expert och på Dalafotograferna, eller vad de hette. Är det kanske någon form av företagsplacering de håller på med, de där poliserna? Får de kanske en stor teve av Expert för att de ska tipsa om dem? Ja.. vad vet jag.
Det gick väl fint. Kostade 200 spänn. Helt bizarrt att man ska vara tvungen att ta ett till kort, bara för att man har tagit CE-kort :S. Nåväl.. Nu är iaf det gjort, och så fort kortet skickas in så kommer väl det "slutgiltliga" körkortet ungefär en vecka efter ^^. (borde iaf få alla kort jag ska ha innan den 12:e.. det är ju det där körkortet, truckkortet och hjullastarkort.. är ju såklart lärarnas ansvar nu att de två sistnämnda korten kommer i tid).

Aja.. Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback