21, 22, 23 maj!

Torsdag 21 maj!

Hejsan Bloggen!
Det är rätt härligt med dessa extra lediga dagar må jag säga.
Har faktiskt uträttat en del saker denna dag. Har bland annat diskat =) Allt för att göra mamma glad.. hehe
Sen har jag faktiskt varit till pappersinsamlingen med en massa Aftonbladet som har varit liggande i mitt rum. Det känns faktiskt rätt skönt att ha blivit kvitt dem (ja och så har jag också dammsugit rummet, för det var visst lite dammigt här och där) :P.

Ja.. Den värsta delen av pollensäsongen tror jag faktiskt är över nu. Har struntat i att ta tablett både i går onsdag och i dag torsdag (när det är tillräckligt mycket med pollen, så blir jag rätt irriterad i ögonen och börjar klia samt/eller så nyser jag hela tiden och blir jätteröd runt näsan).

Ja.. Studenten närmar sig med stormsteg. Dessa sista steg under den 12 år långa färden. Oops.. Blev visst lite för poetisk där...
Iaf.. Köpte en skjorta i går. Jag har valt att köra utan slips och kavaj. Jag tänker köra med endast skjorta.. resten naket :D.. Nej då.. Ska ha svarta jeans också hade jag tänkt mig.
Det är två projekt som jag har nästa vecka att ta itu med. Det ena är att köpa nya skor. De som jag köpte för 120 kr tidigt i våras har redan blivit utslitna (wonder why?!) :p. Det andra projektet är att ta ett passfoto, för att skicka in så jag kan ta ut mitt körkort med C och E - behörigheterna (det är tydligt så puckat att man måste ta en ny bild om man ska ta ut ett nytt kort) -.-. Så.. Får hoppas att det går att ta hos polisen (flera som sagt att man kan ta där). Var in på Elgiganten i går och frågade, tydligen så hade det inte den servicen längre (han tipsade mig om en fotostudio vid gamla Fröbergs.. hittade då inget där.. så.. ja.. I värsta fall, om det inte finns hos Polisen, så får det väl bli hos Expert.. eller att jag drar till Västerås och tar ett gratis hos Vägverket där.. Det kostar ju ändå 200 kr på Expert, vilket nog blir ungefär bensinkostnaderna till Västerås.. så kan man ju passa på att äta på Burger King eller nåt där) ^^.

Aja.. Ha det gött!
//Jocke *märker att jag skriver längre när jag sitter på mitt rum och skriver på anteckningar. Jag antar att man tankarna florerar runt mycket mer då* :P

Fredag 22 maj!

Hejsan Bloggen!
Ja.. Denna fredag var ju inte direkt sådär jättebra.
Det första jag kände när jag vaknade var att jag frös. Sedan började jag känna mig illamående. Till slut så kände jag att något var på väg, så jag halvsprang till toaletten och.. då kom spyorna vällandes ur min gapande mun. *UÄÄÄH*

Gick sedan och lade mig igen. Kände mig väl lite bättre.
Efter ungefär en timme så spydde man en gång till.. sen en gång till en kvart efter man druckit lite vatten -.-.. Då förstod man att allt man åt/drack ändå skulle komma upp igen, så åt faktiskt inte så myckte under flera timmar där.

Sen på eftermiddagen så började febern krypa fram. Började känna mig varm.
Låg i soffan med täcke och filtar som kuddar när jag kollade på teve tillsammans med mamma och syrran på kvällen.. Var faktiskt rätt mysigt.. ^^ (I LOVE ligga med täcke i soffan och titta på teve.. fast gör det inte så ofta dock.. gjorde det nog mer i min barndom.. med mackor och chokladpålägg och Oggy och kackerlackorna på morgonen) :D.
Iaf.. Tog tempen innan jag skulle sova, och den visade då 37,9, så nog hade jag feber allt :/
Tror jag tog 4 st Alvedon under dagens lopp, men jag tror då inte att alla tabletter tog någon verkan, för det var nog en del som försvann med spyorna :P

Jaja.. Detta inlägget kanske var lite "äcklig" men.. Det är inte jag som har tvingat er att läsa.. hehe

//Jocke

Lördag 23 maj!

Hejsan Bloggen!
Kände mig i alla fall betydligt bättre i dag.
Har fortfarande lite ont i huvudet, speciellt när jag reser mig upp.
Dagen har väl flytit på som vanligt.
Sorterade resten av reklamen under förmiddagen (mamma bar faktiskt upp allt, för det orkade jag då absolut inte under fredagen då all kraft i kroppen försvann.. kändes bara ansträngande att gå till köket.. även syrran hjälpte till att sortera lite.. så.. det setter jeg pris på!!) =)

Annars så har man väl suttit framför datorn och degat. Var inte ut med reklamen (brukar ju göra den på lördagen, så man har det gjort liksom) för att jag dels ville ha en vilodag, men också att jag har inbillat mig att det ska bli varmare i morgon.. hehe.. Sen så ska ju reklamen ut på söndagen egentligen också..

En som skulle jobba med mig i Oslo på Posten addade mig här för några veckor sedan (när jag fick reda på att jag skulle bo på Rønningen vandrerhjem i Kjelsås), vilket ju var väldigt roligt. Men han berättade i dag att han fått hans hyreskontrakt tillbaka på posten :/.. Så.. han funderar på att inte åka dit och jobba. Känns såklart jättetråkigt då han är den enda jag har varit i kontakt med, och har faktiskt längtat efter att få träffas (ha riktigt kul ihop och så). Men.. ja.. Jag antar att det blir roligt ändå ^^.. (fick faktiskt "a moment" i dag då jag hajade till och tänkte att det faktiskt endast är främlingar jag kommer jobba med och bo i hop med :|.. det kan ju gå hur som helst :S.. Men.. Jag får peppa mig att det kommer gå bra) ;)

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer
Postat av: Coach Outlet

I’m still waiting for some interesting thoughts from your side in your next post thanks.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback