Torsdag 26 mars & Fredag 27 mars

Hejsan Bloggen!
Under dessa två dagar var jag på praktik då.
Åkte båda dagarna med "min" chaufför Pelle :P
(försöker ju åka mest med honom, framförallt därför att jag har mest åkt med honom och har fått kört med han).

På torsdagen så fick jag köra Avesta-Gävle-Avesta. Med släp och allt. Det var då inte direkt det lättaste att köra genom Dalgränsen. Vägstorleken och svängarna ligger nog i klass med vägarna uppe i Nord-Norge :P.

På fredagen så körde vi slagg mellan Avesta-Norberg (eller ja.. till ett berg innan Norberg). Tog väl ungefär 20 min en väg.
På morgonen när jag kom till Ernst, så gav Pelle mig lastbilsnycklarna för att jag skulle göra i ordning lastbilen (starta upp, koppla av släpet). Det gick bra, så då åkte vi i väg. Så körde jag fem lass på förmiddagen (tog strax över 4 timmar). Så blev det lunch. Vi stannade till vid Preem. Jag tog en french hot dog, sedan drog vi igen (i och med att vi var två chaufförer som har C-kort så körde vi 2-mannakörning, vilket betyder att man inte blir tvungen att ta 45 min rast efter 4½ timmes körning, utan den andra föraren kan köra direkt efter). Så.. Pelle fick köra sen ungefär en timme efter lunchen, så körde jag en timme sen.

Sen vid kl 14, så stannade vi med hela ekipaget (med släp) i garaget vid Ernst för tvätt (en på Ernst är ju anställd för att bara tvätta bilarna).

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer
Postat av: Emma Damm

Kika gärna in på min konstnärsblogg. Jag postar bland annat olika kändisporträtt och säljer även egendesignade linnen :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback