Tisdag 9 juni!

Hejsan Bloggen!
Då var det bara 4 dagar kvar innan man drar (hem?) till Norge. Varför jag skriver hem inom frågetecken är ju för att jag i grunden är norsk medborgare, för er som inte visste det.

Är ledig nu fram tills fredag, vilket känns skönt. Men samtidigt så vet man inte riktigt vad det är man ska ta och hitta på under dessa dagar. Visst.. sitta framför datorn får ju tiden att rinna iväg, men man vill ju samtidigt också få något gjort (som att diska, städa mm.. eller varför inte motionera? Har faktiskt tänkt länge nu att jag ska gå till elljusspåret och springa lite.. för nog har jag gått upp i vikt det senaste halvåret.. inte mycket.. men ändå lite märkbart.. blir nog att ta hand om vikten mer sen när man verkligen kan kontrollera allt vad man äter och dricker).
Så.. får se om man får nåt gjort i dag då..

Blev för någon timme sedan medlem på Betsson (också odds, bingo etc.. det var då väldigt vad man ska börja hålla på med sånt) :P

Blev i alla fall medlem där.. också genom Pointshop tror jag.
Som ny så får man €11 som startbonus. Hittade direkt ett spel som jag kunde, nämligen "higher or lower" eller vad den hette. Ett bordspel där det kommer fram tre kort, så ska man gissa om det blir ett högre eller lägre kort.
Höll väl på ett tag. Pengarna klingade väl in.
De blev till slut €100, så jag lade då undan ungefär €90 och fortsatte spela. Det gick självklart snabbt att få slut på de €10, så jag tog €10 till.. sen en till... sen €5 (det tog visserligen ganska lång tid, för man var mycket runt €10 i själva summan som man spelade på.. man kunde alltså lägga undan de i "original"-kontot). Sen så sade jag stopp.. Vill ju inte spela bort alla dessa pengar som man hade vunnit, utan att betalat någonting.
Det blir ju lätt så att man spelar och spelar och spelar hela tiden, så har man till slut förlorat alla pengar som man har tjänat in. Sen kanske till och med man börjar ta utav sina egna pengar och börjar satsa.. så vinner man kanske litegrann (för att man ska fortsätta såklart), sen så går det bara utför igen. Det är många som hamnar i spelmissbruk just på grund av detta.

Men.. Jag sade som sagt stopp för mig själv. Kändes också som att man inte skulle vinna nå mycket mer just i dag. Satte nog och spelade i minst en timme (man kommer ju lätt in i spelet också).
Kommer väl spela lite nu och då. Men måste se till så att det inte blir ett beroende.
Men jag är glad för de 750 kr som jag har vunnit =)
(så kan man ju ta -200 kr av de som jag satsade in på unibet, så går jag fanimej plus på 550 kr) :P

Min syster är just i Stockholm med sin klass i dag. De är väl på Gröna Lund, strosar lite på stan och har säkert allmänt roligt. Hon kommer hem i natt någon gång.
*suck* Tänk om man ändå kunde ha gått i en klass där det verkligen finns initiativ till en klassresa, ingen ville göra någonting i min klass när jag slutade nian. Visst hade vi det väldigt roligt ändå på lektionerna, men ingen ville liksom hålla i det hela. Det är faktiskt egentligen synd. Och just det att skolan inte heller kan kräva mer än 200 kr per termin eller vad det är av eleverna, var ju synd att det blev så också just när man ska gå ut.

Sen en grej till, angående det här med orättvisa, så kommer vi inte ha någon avslutning i Mästerbo i år. De två tidigare åren så har vi haft det (speciellt för treorna då.. de har bland annat fått roliga diplom av lärarna.. som "bästa parkering" för någon som hade ställt sig åt helvete eller så). Det är faktiskt väldigt synd att det inte alls blir av :(.. Fordonsprogrammet har helt enkelt inte råd.

Mamma gick då ner till Konsum och hämtade ett kuvert med del 2 av registreringsbeviset (den som jag fick i samband med mitt bilköp vet jag inte var den har tagit vägen.. har helt enkelt slarvat bort den.. så var tvungen att beställa en ny i och med att man drar utomlands på lördag. Det kostar ju 100 kr att beställa en del 2.. del 1, som jag också beställde, är gratis).

Jag tyckte precis när mamma kom hem att hon hade varit borta ett tag.. så ser man helt plötsligt att hon har en pizzakartong i handen (hon hade alltså, utan min vetskap, köpt en Krylbo special) =)
Hon tyckte då att i och med att syrran är i Stockholm och göttar sig, så kunde ju vi ta och götta oss hemma. Hon sa också att vi i morgon eventuellt ska äta ute på restaurang, för att fira lite studenten (tar den dock på fredag, men antar att det kommer bli rätt många som äter då.. så får se om det kanske blir då iaf).

//Jocke

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja.. vi kommer bara att hänga... :)

2009-06-13 @ 23:12:21
Postat av: Zarah

Allvarligt roliga titlar på fälten här ovanför! skrattar

Jo, jag är nog en aning partisk gällande M, gissningsvis, men han är himla bra att ha. Det vet jag av erfarenhet. nicka

Var rädda om honom åt mig, ok? ;)

Postat av: Monika

hej, rösta gärna på mig som veckans blogg här:

http://mikaelafranzen.blogg.se/2009/july/finalisterna.html :) Får jag en röst av dig får du en läkning av mig :)

2009-07-24 @ 12:47:44
URL: http://monikafranzen.blogg.se/
Postat av: Mikaela

sv: Okej ja det är en bra serie :)

2009-07-28 @ 19:44:02
URL: http://mikaelafranzen.blogg.se/
Postat av: liumingzhu

Allvarligt roliga titlar på fälten här ovanför! skrattar

Jo, jag är nog en aning partisk gällande M, gissningsvis, men han är himla bra att ha. Det vet jag av erfarenhet. nicka

Var rädda om honom åt mig, ok? ;)

2010-11-30 @ 04:11:59
URL: http://www.uggbootsestorede.com/
Postat av: Cheap Jordans

Thank you for taking the time to publish this information very useful!

2010-12-29 @ 03:01:21
URL: http://www.nike2us.com
Postat av: elfina

du, jag håller en tävling jag tror kan intressera dig! den kända alla krossade hjärtans dag tävlingen. Kitet man vinner består är: presentkort på glass, vikingline kryssning samt en lyxig hudkräm! kom förbi ♥

2011-11-02 @ 21:35:43
URL: http://elfinas.blogg.se/
Postat av: Anonym

If someone is afraid of public speaking <a href="http://www.alexanderwangshoesbags.com"><strong>T By Alexander Wang</strong></a>. the article you're reading But how would you already know [url=http://www.guccibagsoutlet2030.com][b]Gucci Outlet[/b][/url].


Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback