Vad kommer hända år 2009?

Hejsan Bloggen!
Jo, jag vet. Ett sent inlägg. Men.. äh.. Nu kör vi!

Vad kommer alltså hända år 2009 för min del? Ja.. det är ju en del saker.

För det första så kommer jag ju sluta gymnasiet.
Varför då tror ni? Tja.. Jag har ju gått mina tre år då :)
Jag tror nog det kommer bli väldigt skönt att sluta skolan.

I och med studenten så kommer man ju också söka efter ett jobb och börja jobba och tjäna pengar (ja.. riktiga pengar.. inte några futtiga hundralappar som jag gör nu med tidningar och reklam).

Ja just det.. Hur kommer det bli med tidningar och reklam under året då? Framförallt när jag får ett riktigt jobb?
Ja.. Jag har beslutat mig för att sluta med tidningar och reklam när jag har börjat jobba. Jag har funderade faktiskt till och med på att sluta med tidningsförsälningen här vid årsskiftet, fast det blev det ju inget med. Men får se hur jag känner mig mer framåt våren.
Anledningen till det då? Jo.. Jag har inte varit så sugen på att ställa klockan på ringning 08:40 varannan helg, utan man vill vara uppe lite längre på fredag- och lördagskvällarna. Sen så har min försäljning minskat mer och mer också. Rekordhelgen som jag hade i april 2007 tror jag, så sålde jag 70 tidningar under en helg. Nu säljer jag i snitt 40-44 st per försäljningshelg :(

Vad händer mer i år tro?
Jo, mamma fyller ju 40 år :). Får se hur vi kommer att fira det, måste ju bli nånting iaf.

Det visar sig vad som sker.
Jag kan inte nu såhär på rak bowlingarm komma på mera planerat som kommer ske.
Får ju hoppas att man finner ett jobb i sommar. Man vet ju inte alls hur det kommer se ut då på jobbfronten. Men faktum är ju att det alltid kommer behövas lastbilschaufförer. Det har ju varit en brist, och nu med den här krisen så blev den bristen lite mindre bara (det är ju fortfarande brist, vad jag förstått). Samt att den bristen kommer bli större, framförallt när vi kommer gå upp mot en högkonjuktur igen :)
Jag är ju beredd att flytta så.. Det ska väl antagligen inte bli några problem.
Planerna sen framöver blir ju att flytta över till Norge och jobba där. Okej, standarden på vägarna är lite sämre och smalare där, men man tjänar ett par tusenlappar mer som chaufför där :)
Så trivs jag ju faktiskt mer i Norge. Kulturen, folket, miljön..
En sak som är säker är iaf att jag absolut definitivt inte kommer att bo kvar här i Avesta i mer än 3 år max. Det beror ju lite på hur mamma har tänkts sig med flytt. Kanske man bor i en helt annat stad vid nästa årsskift? :O

Aja.. Det visar sig.


Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback