Torsdag 5 februari 2009!

Hejsan Bloggen!

Jaha.. I dag så försov man då. Tydligen så hade man slagit av mobilalarmet utan att man själv har noterat det.
Hade ju då den på ringning klockan 04:45 pga praktikdag. Vaknade en timme senare för att fundera över om den inte skulle ringa någongång.
Så kollade jag på klockan, och såg att den var 05:45 -.-
Det var till att ringa till åkeriet direkt och fråga om chauffören Pelle var kvar. Vi hade bestämt en tid i går eftermiddag (05:15), som vi skulle samlas där. Självklart hade han åkt (vilket ju var bra. Hade nog mått lite dåligt om han hade setat där och väntat så länge). Man kan ju inte heller ställa kravet att han skulle ringa mig innan han drog heller.

Jag tror det kan ha att göra med att jag slog av elementet i sovrummet en stund innan jag skulle lägga mig i sängen. Den nybäddade sängen. Ville ha det lite kallt och skönt när jag skulle krypa ner i den. Tydligen så glömde jag slå på elementet igen, så därför kanske man var lite frusen när alarmet ringde, och därför ville dra lite till. Vad vet jag.

Ska nog ta mig ledigt i morgon. Dels för att Pelle är ledig. Samt att det är ju reklamsortering. Det är inte direkt så roligt, av erfarenhet, att praktisera 12 timmar. Sen sortera reklam i ca 1-1,5 timmar sen direkt köra till pappa 1 timme. Det betyder ju ca 15 timmar nonstop med knappt någon vila alls. Det är faktiskt rätt jobbigt. Och så vill jag få lite ordning här hemma också.
Men det är ju det att tiden går så himla snabbt. Man sätter sig vid datorn, läser på forum, kollar mail, kollar bdb. Sen går till affären. Man hinner inte ens det man hade planerat att göra vid datorn. Som i dag. Jag hade planerat att kolla på senaste House och Heroes. Tror du man har gjort det? Nejdå. Man har läst på forum, läst nyheter, chattat lite, laddat upp lite bilder på bdb osv.

Ja, och så har man varit till Lidl också. Var där för att köpa en hårtrimmer. Ja, och så slank väl lite godis och dricka med också ^^. Hårtrimmern gick på 179:-. Då kan man ju hålla sitt hår rätt kort hela tiden. Får se om man kanske klipper av sig det här långa håret själv, eller om man ska ta hjälp av någon.

Ni kanske vet att jag inte kommer att ladda upp några bilder på bdb på ett bra tag.
För er som inte vet det hela, så lade jag upp en bild på en pratbubbla med en text där det står att jag vill minst ha 10 kommentarer från 10 olika användare. Får jag inte det inom två dagar, så skulle jag sluta lägga upp bilder.
Ja, nu har det gått två dagar och endast 8 st har kommenterat, vilket betyder att det inte blir någon bild på ett tag.

Jag gör detta framförallt för att jag ville testa hur många som egentligen brydde sig om mina bilder.
Jag kommer ju självklart fortfarande logga in på bdb nästintill varje dag (som tidigare), bara det att jag skiter i att lägga upp bilder, om det inte sker något väldigt viktigt (men bara i informationssyfte).
Jag vill inte slösa tid på något onödigt.
Och visst.. det har säkert varit så att vissa inte kommenterat för att verkligen se om jag verkligen kommer att sluta lägga upp bilder. Men.. ja.. Nu får ni/de skulle sig själva. Så är det bara.

Men det är klart... Kanske får för mig att börja som tidigare igen senare i vår. Det beror lite på vad responsen blir nu framöver. Kanske den bilden får 10 kommenterar till helgen. Ja.. då kan man kanske börja fundera iaf.

Nej, nu ska jag kolla igenom lite tidigare "Der ingen kunne tru at nokon kunne bu" på NRK.no.

Ha det gött!
//Jocke


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill också se bilder i bdb... juh... så nu är det 9 som vill se... bara en till så... :)

2009-02-06 @ 12:34:52
Postat av: ericita

hahahah , så kul när du ändrar texten på saker, t.ex "jag är senil". kom ihåg att man kan göra sånt på blogg.se , hade en blogg där med.



för övrigt har jag svarat på ditt gb på min blogg!

kram!

Postat av: ericita

btw, hemskt långt inlägg haha. jaa tycker att du borde kräva lite mer men kanske lite svårt om du har vart kvar där så länge! jag gick med på ett vikariat på 5 veckor och var så jääkla arg efter första gången så de höjde o påstod att de skulle ta hälften så lång tid. efter andra gången va jag ännu argare och vi kom fram till en bra deal. efter de fick jag 170-190 kr varje gång ( ist för 70) oberoende av hur mkt trycksaker de va, ca 35 kilo ngn gång o 70 kilo ngn gång. xD nåja.

2009-02-17 @ 21:30:12
URL: http://ciita.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback