26, 27, 28 april!

26 april

Hejsan Bloggen!
Under Aftonbladsförsäljningen, så följde syrran med. Just för att se hur det går till, men framförallt att träffa kunderna, som ju kommer bli hennes framtida kunder (jag har ju slutat med omedelbar verkan.. dock inte juridiskt sett eftersom jag inte har sagt upp mig än, men det kommer jag ju göra under nästa veckan någongång).
Det verkade iaf som att hon tyckte det var kul. Kunderna var så snälla mot henne också =). Så.. det kommer nog gå bra. Man kan ju förstå att det kan bli lite halvstelt i början, men bara man kommer igång så.
Reklamen kommer jag ju som sagt knata på i 5 helger till (ut maj månad). Den kan jag ju gå med när som helst under helgen.
Den egentliga anledningen till att jag slutade med Aftonbladet är nog att jag framförallt vill ha sovmorgon nu de sista helgerna som jag är i Sverige, innan jag drar till Norge. Men också för att kanske skulle vilja gå ut en fredag- eller lördagskväll. Jag menar.. Jag kan ju inte direkt dricka så mycket under fredagskvällen när jag ska köra bil till pappa dagen efter ^^.
Ja.. Sen så får man ju också lite mer tid till övers, och det har ju sitt värde också.

Nåja.. Hoppas bara allt löser sig med skolan och det, så kommer nog allt gå som smort!
//Jocke

27 april

Hejsan Bloggen!
Herregud vad denna dag gick fort. Minns knappt att det har varit måndag :P.
Tog ledigt denna dag för att börja ta tag i 1000 sidor, som de andra i klassen inte heller ha verkat börja med (vi har fram till 20 maj att läsa minst 800 sidor och lämna in recensioner på de böckerna).
Men tror ni jag tog tag i det någonting? Icke, sa Nicke. Jag slöade mest framför datorn. Men tog dock tag i lite pappersinsamling (rensade upp lite i högen bredvid reklamvagnen som står i köket. Hade bara kastat reklamen som låg i vagnen sedan förra veckan där) :P. Man glömmer ju så lätt att lämna tillbaka den reklamen som man får kvar (alltså ställa det nere i trappen, innan ny reklam kommer).

Nej.. Ha det finemang! HYVENS finemang! :P
//Jocke

28 april

Hejsan Bloggen!
I dag så hade man svenka och religion som vanligt i skolan då. Det var faktiskt ett väldigt bra tag sedan jag var frånvarande på någon av de lektionerna =)
På svenskan så läste vi lite texter (vi håller på om 1800-talet nu).
Sedan på islam så hade vi lite repetition på islam, eftersom hon hade rättat några prov från förra veckan, och vissa hade tydligen inte så bra resultat (hon hade inte rättat mitt än, så är ovetande.. men det kändes väldigt bra, så minst G förväntar jag mig).

Efter lunch så var man till Mästerbo och körde lite truck. Zöger körde hjullastare (de andra två som också går transport i min klass dök inte upp). Sen så kom läraren på att det var föreläsning i aulan kl 14, så vi åkte dit.

Sedan kl 14 så var man på föreläsning med Pär Holmgren och koldioxidbantaren (kommer inte ihåg vad han hette). De pratade lite om koldioxidutsläppen, och vilka möjligheter det faktiskt finns att minska dem. Även fast man visste en del, så lärde man sig faktiskt också. Kul att se en "kändis" :P (det är ju lite stort för mig att se en känd meteorolog) =)

Nej, nu ska jag till Konsum för att se om man kan hitta någonting att äta åt mig och syster.
Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback