Redogörelse

Hejsan Bloggen!
Okej, då gör jag en redogörelse över vad som har hänt denna vecka:

Onsdag 10 sep
Skola som vanligt. Jag har noterat att under den senaste tiden, så har min moppe blivit trögstartad när den har stått ute i över ca 3 timmar. Vet inte vad det kan vara. Var nästan lite rädd att det berodde på för lite olja, så jag fyllde på. Men.. ingen bättring. Vet inte vad man kan hitte på?! Jag har en liten misstanke om att det kan vara för mycket olja. Men... kommer ju ändå inte ha den mopeden så länge till i och med att jag ska skaffa bil snart.

Torsdag 11 sep
Ute på praktik. Åkte 5:00 och kom hem ca 15:40.

Fredag 12 sep
Stannade hemma från praktiken. Sov väldigt dåligt natten till torsdag, så jag kände verkligen för att få sova riktigt en natt.

Idag lördag 13 sep
Varit som vanligt ut med tidningar och reklam (gud vad man kämpar på med det). Men det har ju blivit rutinmässigt. Det är ju egentligen ingen big deal att gå ut med reklamen i 1½ timme. Det går rätt fort nu. Man tänker mycket på annat medan man delar ut. Man kan ju sin runda utantill vid det här laget. Men jag glömde faktiskt gå till en trapp. Det hände för två veckor sedan. Antagligen så hade jag "dagdrömt", så glömde jag gå in i en port som låg vid hörnet, och nästkommande port är ganska nära. Men... sånt som händer.

Så har man kört mammas bil i dag.. :D. Fick körkortsbeviset i går på posten, så i dag så körde jag från stan och hem (mamma ville väl av någon anledning inte att jag skulle köra till stan, där vi hämtade mammas kompis). Men nu tror jag nog att jag får köra hela tiden.
Fast hon sa till när jag växlade från 2:an till 4:an.
- Sådär ska man inte göra, sa hon.
Jag blev: 0_o
- Jo, det är eco-drive, svarade jag. :)

Men det gick bra för övrigt. Lite ryckigt tyckte mamma, men hon sa ju också att det var ju första gången jag körde den bilen. Plus att bromsarna tog så jääääääkla bra. Knappt så att man nudda bromspedalen så bromsade det till xD. Har ju varit van vid gamla rostiga bilar som man måste ner med pedalen 50 meter innan det börjar ta litelitegrann. Men... man vänjer sig ju.
Samma med att jag ju ska köpa en egen bil här om inte allt för lång tid. Det kommer ju gå några mil innan man blir van och säker med koppling, gas och broms. Även växellådan ska tilläggas.

Men jag tror nog mamma var rätt nöjd ändå. Kommer nog få köra en hel del, som att hämta henne på jobbet t.ex när hon jobbar kväll. Att hon går till jobbet, så kommer jag och hämtar. Man tjänar faktiskt lite på det, eftersom du inte är tvungen att starta bilen två gånger ^^. Så får ju jag lite träning också :)

Aja.. Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer
Postat av: Lisa

Asså, jag både gillar och hatar vista:(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback