Snart 2009!

Hejsan Bloggen!


Ja.. Snart så nalkas det år 2009. Jag kommer att i nästa inlägg att (som jag gjort de senaste två åren) att sammanfatta det år som gått.
Vad som hänt, vad som varit bra samt dåligt.
Sen kommer jag i inlägget efter att redovisa över hur jag tror år 2009 kommer att bli. De största i princip planerade händelserna (vad jag vet nu).
T.ex studenten, mina tankar kring den osv.

Jag vet ju att denna blogg på senare tid inte uppdateras så ofta. Jag har också skrivit det tidigare att jag inte direkt bryr mig om hur många det är som läser. Jag skriver detta främst för mig själv. Ja.. visserligen har jag ju i baktanke att det åtminstone är någon som läser.. åtminstone några dagar efter ett inlägg publicerats. Jag vet vilka ni två är.. ;)
Sen så kommer det ju någon läsare kanske bara i en kortare tid som upptäckt denna bloggen, då den visas på huvudsidan när ett inlägg publiceras (förhoppningsvis). Men så ser dem vilket underbart liv jag har, så de blir så grymt avundsjuka så de klarar helt enkelt inte av att läsa.

Jag kan ju faktiskt skryta med att ha bloggat i 4 år (faktiskt ganska precis). Hur många modebloggar fanns det då? VAAAA? Nej, just det.
Och hur många har de flesta inlägg sparade? :)
På sidan http://www.freewebs.com/bowlingjocke/joakims_blogg hittar du dem.
Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade, men du hittar ju de inläggen jag inte lagt upp här dock.

Nu till lite vad som hänt under helgen då:
Varit hos pappa i helgen. Det var väl som vanligt. Spelade bowling, uppmärksammade min halvbror (som är sju månader) och så en hel del dator också. Utan internet... faktiskt. Pappa har ju då fortfarande ett 54k modem till deras dator. Och ett sådant vill man ju inte surfa runt med.
Skulle ju ta ett halvår att få fram Aftonbladet.. :P.
Ja, och så tar det ytterligarer 6 veckor att få fram popup-annonsen som kommer också.. :P

Jag har faktiskt känt mig lite nere sen efter julafton. Faktiskt sen klapparna tog slut :P. Det är ju inte det faktum att klapparna tagit slut som gör mig deppig, men det är någonting. Man har kanske lite ångest över både sin vikt och datorsittandet. Man vet liksom inget annat sätt att få dagen att gå än att sätta sig vid datorn (eller åka in till stan och handla.. bara för att..).

Just det med att handla stämmer nog in rätt väl. Har märkt ibland att man ibland handlar bl.a läsk och godis och sånt bara för att. Alltså.. att man t.ex passar på att göra det när man väl är på stan t.ex, när man har rast och inte har nåt att göra, ja då drar man till Willys och handlar och slår ihjäl 20-30 min. Det låter lite konstigt när jag väl läser det själv, men... jag tror det är så det är.
Också det faktum att man av ritual måste ha någonting att stoppa i munnen och dricka när jag kollar på serier i mitt rum. En vanegrej liksom.

Jag vet inte hur många gånger jag har bestämt mig för att sluta köpa godis. Lik förbannat så står man där i kassakön med en påse lösgodis och 10-pack colaburkar. Och man känner ju inte direkt att man kan gå ur kön och ställa tillbaka gotterierna.. Nej fan! Då har man ju åkt dit helt i onödan. Och är man inte sådär jättesugen på choklad och läsk nu, så kan man ju bli det sen.

Nej, detta tänkande vill jag få bort. Då tror jag faktiskt att jag kan gå ner några kilon till sommaren. Om jag slutar nu tvärt! Eller åtminstone minska avsevärt.. Eller.. nääe.. då faller man lättare tillbaka. Helt stopp ska det vara! (Ja, inte på helger då. Men inte överdrivet mycket då.. typ några glas cola och någon få näve med lösgodis).

Jag måste nog liksom inse att man KAN se på serier utan att äta, och att det KAN vara roligt ändå.

Jag har försökt att ersätta läsken och det (när man inte haft det tillgängligt samt att man inte kunnat köpa) med både te, cappuccino och faktiskt äpple. Det har funkat ganska bra. Ja, och så har jag en tuggummipåse också utifall käkarna blir helt desperata. Desperate Cheekwives.. hehe :P

Men GUD vad mycket jag har ägnat mig åt att skriva om detta i detta inlägg. Textraderna flyger iväg när man väl har kommit igång. Det kan ju också bero på att jag skriver i anteckningar utan internet i mitt rum mitt i natten. Inte det att jag inte kan få sova.. närå.. Bara det att man har ställt om dygnet lite. Klockan är i detta nu 2:45. Men wtf.. Man är ju ledig hela nästa vecka så.. :)

Det är faktiskt rätt mysigt att sitta vid datorn mitt i natten.. alltså för ni som inte har gjort det än.
Heeelt tyst runtomkring. Endast datorsuset och knapparna som hörs.
Så.. hehe.. Ja.. I morgon kommer jag nog inte vakna före 11.. xD

Nepp.. Ha det gött, så "syns" vi i nästa inlägg där jag kommer redovisa hur år 2008 varit.

//Jocke (PS! Vakna 10:30 i dag) :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback